Sınıf öğretmenlerinin yetişkin eğitimi kapsamında yapılan uygulamalara ve yeterliliklerine ilişkin görüşleri
Abstract
Sınıf Öğretmenlerinin Yetişkin Eğitimi Kapsamında Yapılan Uygulamalara Ve Yeterliliklerine İlişkin Görüşleri alınacaktır. Yetişkin eğitimi, yetişkinlere istekleri ve gereksinimleri doğrultusunda bilgi, beceri ve davranış kazandırma amacındadır. Bu nedenle yetişkin eğitimcinin bireysel, kurumsal ve toplumsal gereksinimler hakkında bilgi sahibi olması gerekir. Bunun yanı sıra 'program geliştirme, hizmet götürülecek kitlenin gereksinimlerinin öncelik sırasına göre belirlenmesiyle başlar.Bu doğrultuda eğiticinin verdiği eğitimde ihtiyacı iyi bilmesi ve eğitilenin ise gereksinimine göre program seçmesi çok önemlidir. Bu çalışmada farklı illerdeki sınıf öğretmenlerinin verdikleri eğitimlerde, yetişkin eğitiminde ne gibi sorunlarla karşılaştıkları belirlenecektir. Aynı zamanda eğitim gören yetişkinlerin eğitimin çıktısı açısından faydaları incelenerek hem eğitimin hem de eğiticilerin değerlendirmesi yapılacaktır. Bu araştırma, farklı illerde görev yapan sınıf öğretmenlerin yeterliliklerinin ve eğitime uygunluklarının belirlenmesinin değerlendirilmesi amacıyla nitel araştırma yöntemi kullanılacaktır. Araştırmada Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Marmara ve Ege bölgeleri illerinde merkez ve köylerde yer alan ilkokullar oluşturacaktır. Bu bölgelerden seçilen şehirlerden ikişer okul belirlenip veriler toplanacaktır. Views of Classroom Teachers about the Practices and Competencies in Adult Education will be taken. Adult education aims to provide adults with knowledge, skills and behavior in line with their wishes and needs. Therefore, the adult educator should have knowledge about individual, institutional and social needs. In addition to this, 'program development starts with determining the needs of the service audience in order of priority. In this study, it will be determined what problems the class teachers in different provinces face in adult education. At the same time, the benefits of the educated adults in terms of the output of the education will be examined and both the training and the trainers will be evaluated. In this research, qualitative research method will be used in order to evaluate the determination of the qualifications and suitability of the classroom teachers working in different provinces. In this research, primary schools in central and villages of Eastern Anatolia, Southeastern Anatolia, Marmara and Aegean regions will be formed. Two schools will be identified from each selected city and data will be collected.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rr_kRQfJDRSmie3XybIpDyGIDc-XcewJUUCchfG3Mtlghttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5066