Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorGöker, Süleyman Davut
dc.contributor.authorDerin, İlknur
dc.date.accessioned2023-12-11T19:56:58Z
dc.date.available2023-12-11T19:56:58Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUSuWDBRyIWw4uMeyqHfqn0NObwugCCCwC0WkjrTs4COr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4749
dc.description.abstractAraştırmanın amaçlarından ilki öğretmenlerin okul müdürlerine yönelik algılamış oldukları liderlik davranışlarını belirlemektir ve demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Araştırmanın ikinci amacı, öğretmenlerin sergiledikleri öğrenci kontrol stratejilerini belirlemek ve demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Araştırmanın üçüncü amacı ise algılanan liderlik davranışı ile sergilenen öğrenci kontrol stratejileri arasındaki ilişki olup olmadığını tespit etmektir. İzmir ili Bayraklı ilçesinde yer alan ortaokullarda görevli öğretmenler, araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, Öğrenci Kontrol Stratejileri Anketi ve Liderlik Tarzı Davranış Ölçeği (LSS) ile elde edilmiştir. Toplanan veriler, SPSS 26 paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Öğretmenlerin okul müdürlerine yönelik algılamış oldukları liderlik davranışları ve sergiledikleri öğrenci kontrol stratejileri, demografik özelliklere göre farklılık göstermemektedir. Öğretmenlerin algıladıkları demokratik, serbest bırakıcı, dönüşümcü ve etkileşimci liderlik davranışları ile öğrenci kontrol stratejileri arasında pozitif yönlü ve zayıf derecede anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Öğretmenlerin algıladıkları otokratik liderlik davranışları ile öğrenci kontrol stratejileri arasında negatif yönlü ve zayıf derecede anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe first aim of the research is to determine the perceived leadership behaviors of teachers towards school principals and to determine whether these make difference according to demographic variables. The second aim of the study is to determine the student control strategies exhibited by teachers and to determine whether these make difference according to demographic variables. The third aim of the study is to determine whether there is a relationship between perceived leadership behavior and student control strategies. The teachers working in secondary schools in Bayraklı district of İzmir constitute the universe of the research. In the research, scan methodology was used. The data of the research were obtained through the Student Control Strategies Questionnaire and the Leadership Style Behavior Scale (LSS). The collected data were analyzed using the SPSS 26 package program. The perceived leadership behaviors and student control strategies of teachers towards school principals do not make difference according to demographic characteristics. A positive and weakly significant relationship was found between teachers' perceived democratic, liberating, transformational and transactional leadership behaviors and student control strategies. A negative and weakly significant relationship was found between teachers' perceived autocratic leadership behaviors and student control strategies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenci Kontrol Yaklaşımı, Liderlik, Ortaokul Müdürlerinin Liderlik Davranışları.en_US
dc.subjectThe approach of Student Control, Leadership, The Leadership Behaviours of the Directors of Secondary Schools.en_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul müdürlerinin liderlik davranışlarıyla öğretmenlerin öğrenci kontrol yaklaşımları arasındaki ilişkileren_US
dc.title.alternativeThe relations between the leadership behaviors of the secondary school principals and the control approaches of teachers on studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage104en_US
dc.institutionauthorDerin, İlknur
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid775950en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record