Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKılınç, Aziz
dc.contributor.authorÇelik, Yusuf
dc.date.accessioned2023-06-23T12:28:05Z
dc.date.available2023-06-23T12:28:05Z
dc.date.issued2016en_US
dc.date.submitted2016-01-06
dc.identifier.citationÇelik. Y. (2016). Fransa'da yaşayan iki dilli Türk çocuklarına öz düzenleyici öğrenme stratejileriyle Türkçe öğretimi. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4338
dc.description.abstractBu araştırmada Fransa'da yaşayan iki dilli Türk çocuklarına ana dillerini ve kültürlerini öğretmek amacıyla yürütülen Türkçe ve Türk Kültürü dersinde yapılan öğretim etkinliklerinin öz düzenleyici öğrenme stratejileriyle desteklenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Fransa'nın Normandiya Eyaletinde bulunan Orne Bölgesine bağlı Flers şehrinde Türkçe ve Türk Kültürü dersine devam eden 12 ve 13 yaşındaki 34 öğrenci ile yürütülmüştür. Bu araştırma karma yöntemin açımlayıcı deseniyle modellenmiştir. Fransa'da 2014-2015 eğitim-öğretim yılında yarıyıl tatili ile bahar tatili arasındaki 7 hafta boyunca yapılan bu çalışmada, deney grubunda uygulanan normal öğretimle beraber öz düzenleyici öğretim stratejileri kullanılmış, kontrol grubuna ise herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, öz düzenleyici öğrenme stratejileri ölçeği, Türkçe dersi tutum ölçeği, akademik başarı testi ile öğrenci görüşme formu kullanılmıştır. Bu araştırmada elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin öz düzenleyici öğrenme stratejilerini kullanmasında, Türkçe dersi tutumlarının gelişmesinde ve akademik başarılarının artmasında deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Deney grubu öğrencileri ile gerçekleştirilen görüşmelerde ise yapılan deneysel uygulamanın öğrenme üzerinde etkili olduğuna, Türkçe öğrenmeyi eğlenceli hâle getirdiğine, öğrencilerin derse karşı motivasyonlarını, öz güvenlerini ve Türkçe dersine çalışma sürelerini artırdığına yönelik sonuçlar elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractAim of this study is to support teaching activities performed in Turkish and Turkish Culture courses, which have been conducted in order to teach their native language and cultures to Bilingual Turkish Children in France with Self-Regulatory Learning Strategies. The study was performed with 34 students, who are 12 and 13 years old and taking Turkish and Turkish Culture courses in the city of Flers in the department of Orne of the French region Basse-Normandie. This study was modelled with the exploratory pattern of the mixed method. In this study, which was performed during 7 weeks between the semester break and the spring break on the academic year of 2014-2015 of France, self-regulatory learning strategies were utilized along with the regular education implemented on the experimental group while nothing was performed on the control group. Self-regulatory learning strategies scale, Turkish course attitude scale, academic achievement test and student interview form were used in this study as data collection tools. Significant differences were found in favor of the experimental group regarding students' use of self-regulatory learning strategies, development of their attitude in Turkish course and increased academic performances, according to the results obtained from this study. On the other hand, it was found from the interviews made with students of the experimental group that the experimental implementation made has an impact on learning, it makes Turkish learning entertaining and strengthens motivation and self-confidence of the students towards the course, and extends their working hours for Turkish course.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFransaen_US
dc.subjectFranceen_US
dc.subjectTürk kültürüen_US
dc.subjectTurkish cultureen_US
dc.subjectTürk çocuklarıen_US
dc.subjectTurkish childrenen_US
dc.subjectTürk öğrencileren_US
dc.subjectTurkish studentsen_US
dc.subjectTürkçeen_US
dc.subjectTurkishen_US
dc.subjectTürkçe dersien_US
dc.subjectTurkish lessonen_US
dc.subjectTürkçe öğretimien_US
dc.subjectTurkish teachingen_US
dc.subjectÖz düzenlemeli öğrenmeen_US
dc.subjectSelf regulated learningen_US
dc.subjectÖğrenme stratejilerien_US
dc.subjectLearnin strategiesen_US
dc.subjectİki dillien_US
dc.subjectBilungualismen_US
dc.titleFransa'da yaşayan iki dilli Türk çocuklarına öz düzenleyici öğrenme stratejileriyle Türkçe öğretimien_US
dc.title.alternativeTeaching Turkish language to bilingual Turkish children in France with self-regulatory learning strategiesen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.authorid-en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorÇelik, Yusuf
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record