Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKeskin, Gülay
dc.contributor.authorAkyol, Ayşe
dc.date.accessioned2021-12-20T13:36:41Z
dc.date.available2021-12-20T13:36:41Z
dc.date.issued2021-06-30
dc.identifier.citationKeskin, G. & Akyol, A. (2021). Ada Turizmi Açısından Destinasyon Çekiciliği ve Destinasyon Marka Kimliği Ölçeklerinin Türkçeye Uyarlaması . TroyAcademy , 6 (2) , 669-696en_US
dc.identifier.issn2718-0905
dc.identifier.issn2717-753X
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/troyacademy/issue/62443/887670
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/3431
dc.descriptionKeskin, Gülay, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Gökçeada Meslek Yüksekokulu, Dış Ticaret Bölümü) ; Akyol, Ayşe, (İstanbul Arel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi)en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, adalarda turizm kavramını inceleyerek Liu vd. (2017) tarafından geliştirilen destinasyon çekiciliği ölçeği ile Tsaur vd. (2016) tarafından geliştirilen destinasyon marka kimliği ölçeğinin Türkçeye uyarlanmasıdır. Araştırmada ölçeklerin yapı geçerliği ve güvenirliği incelenmiştir. Açıklayıcı faktör analizi (AFA) ile ölçeklerin yapı geçerlikleri incelenmiştir. Açıklayıcı faktör analizi (AFA) sonucunda destinasyon çekiciliği ölçeği için toplam varyansın %62,968’ini açıklayan 3 faktörlü bir yapı elde edilmiştir. Destinasyon marka kimliği ölçeği için toplam varyansın %62,038’ini açıklayan 6 faktörlü bir yapı elde edilmiştir. Ardından doğrulayıcı faktör analizi (DFA) çalışması yapılarak, ölçeklerin model uyum indeksleri ve güvenirliği hesaplanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi (DFA) sonuçlarına göre destinasyon çekiciliği ölçeğinin model uyum indekslerinin (X2=279,615; X2/df =1,877; RMSEA=0,074; GFI=0,854; CFI=0,929; SRMR=0,0609) geçerli düzeyde olduğu bulunmuştur. Destinasyon marka kimliği ölçeği DFA analizinde model uyum indekslerinin (X2=547,486; X2/df =1,935; RMSEA=0,077; GFI=0,856; CFI=0,912; SRMR=0,0588) kabul edilebilir uyum sınırları dahilinde yer aldığı bulunmuştur. Güvenirlik analizleri sonucunda destinasyon çekiciliği ölçeğinin hesaplanan (?) değerinin 0,872; destinasyon marka kimliği ölçeğinin (?) değerinin 0,810 olduğu ve ölçeklerin güvenilir olduğu bulunmuştur. Elde edilen bulgular sonucunda iki ölçeğinde uyum indekslerinin kabul edilebilir düzeyde olduğu ve tüm faktörlerin birbiriyle olumlu ve anlamlı düzeyde ilişkili olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the concept of tourism in the islands and adapt the Destination Fascination Scale developed by Liu et al. (2017) and the Destination Brand Identity Scale developed by Tsaur et al. (2016) into Turkish. The construct validity and reliability of the research scales were examined. The construct validity of the scales was examined by Explanatory Factor Analysis (EFA). As a result of the explanatory factor analysis (EFA), for destination fascination scale a 3-factor structure that explains 62,968% of the total variance was obtained. For the destination brand identity Scale, a 6-factor structure that explains62,038% of the total variance was obtained. Subsequently, by conducting a confirmatory factor analysis (CFA) study, th e model fit indexes and reliability of the scales were calculated. According to the confirmatory factor analysis (CFA) results, it was found that the model fit indexes of the destination fascination scale (X2=279,615; X2/df =1,877; RMSEA=0,074; GFI=0,854; CFI=0,929; SRMR=0,0609) were at a valid level. In the destination brand identity scale CFA analysis, it was found that the model fit indexes (X2=547,486, X2/df =1,935; RMSEA=0,077; GFI=0,856; CFI=0,912; SRMR=0,0588) were within the acceptable fit limits. A s a result of the reliability analysis, it was found that the calculated (?) value of the destination fascination scale was 0,872 the (?) value of the destination brand identity scale was 0,810 and the scales were reliable. As a result of the findings, it was determined that the fit indexes on the two scales were at an acceptable level and all factors were positively and significantly related to each other.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAda Turizmien_US
dc.subjectDestinasyon Çekiciliğien_US
dc.subjectDestinasyon marka kimliğien_US
dc.subjectIsland Tourismen_US
dc.subjectDestination fascinationen_US
dc.subjectDestination Brand Identityen_US
dc.subjectScale adaptationen_US
dc.titleAda Turizmi Açısından Destinasyon Çekiciliği ve Destinasyon Marka Kimliği Ölçeklerinin Türkçeye Uyarlamasıen_US
dc.title.alternativeAdaptation of Destination Fascination and Destination Brand Identity Scales to Turkish in Terms of Island Tourismen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0003-2706-8868en_US
dc.authorid0000-0002-4039-5823en_US
dc.relation.ispartofTroyAcademy (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi)en_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Gökçeada Meslek Yüksekokulu, Dış Ticaret Bölümüen_US
dc.institutionauthorKeskin, Gülayen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record