Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorTürkmen, Serkan
dc.contributor.authorKöroğlu, Ahmet
dc.date.accessioned2021-12-15T11:42:12Z
dc.date.available2021-12-15T11:42:12Z
dc.date.issued2017-12-27
dc.identifier.citationTürkmen, S. & Köroğlu, A. (2017). Consumer Ethnocentrism Scale: A Study Of Reliability And Validity. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 1 (1), 36-46.en_US
dc.identifier.issn2602-4144
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/gastoria/issue/33971/376225
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/3415
dc.descriptionTürkmen, Serkan, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Turizm Fakültesi Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği)en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Shimp ve Sharma tarafından geliştirilen tüketici etnosentrizmi (TE) ölçeğinin turistik tüketiciler açısından Türkçe uyarlamasını yaparak ölçeğin geçerlilik ve güvenilirliğini incelemektir. Tek boyuttan oluşan TE ölçeği İstanbul’da ikamet eden 708 Türk turiste uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda üç madde açıklayıcı faktör analizi sonrasında, dört madde de doğrulayıcı faktör analizi sonrasında ölçekten çıkarılmıştır. Orijinal ölçekte olduğu gibi TE ölçeği tek boyutta ortaya çıkmıştır. Elde edilen veriler sonucunda turistik tüketiciler için uyarlanan TE ölçeği, tüketicilerin etnosentrik eğilimlerini ölçmede güvenilir ve geçerli bir ölçek olduğu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the reliability and validity of Turkish version for tourists of Consumer Ethnocentrism Scale (CETSCALE) developed by Shimp and Sharma (1987). CETSCALE consisting of one dimension was applied to 708 Turkish tourists living in İstanbul. According to the results, three items of CE during exploratory factor analysis and four items of CE during confirmatory factor analysis, subtracted from CETSCALE. After the analyzes, just like on the original scale, Turkish version of CE scale emerged in one dimension. It can be concluded that adapted form of CETSCALE for touristic consumers is a reliable and valid instrument to measure ethnocentric tendencies of tourists.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketici Etnosentrizmien_US
dc.subjectGeçerliliken_US
dc.subjectGüvenilirliken_US
dc.subjectTuristik tüketicien_US
dc.subjectConsumer Ethnocentrismen_US
dc.subjectReliabilityen_US
dc.subjectVadilityen_US
dc.subjectTouristen_US
dc.titleTüketici Etnosentrizmi Ölçeği: Geçerlilik Ve Güvenilirlik Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeConsumer Ethnocentrism Scale: A Study Of Reliability And Validityen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-0921-6102en_US
dc.authorid0000-0002-6694-4667en_US
dc.relation.ispartofGastroia: Journal of Gastronomy And Travel Researchen_US
dc.departmentFakülteler, Turizm Fakültesi, Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Bölümüen_US
dc.institutionauthorTürkmen, Serkanen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record