Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorMaya, İlknur
dc.contributor.authorYılmaz, Asuman
dc.date.accessioned2020-09-24T11:34:06Z
dc.date.available2020-09-24T11:34:06Z
dc.date.issued2018-06-30
dc.identifier.citationMaya, İ., Yılmaz, A. (2018). Karşılaştırmalı Eğitim Bağlamında Bazı AB Ülkeleri ile Türkiye’nin Girişimcilik Eğitimi Uygulamaları. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 13 (1), 25-41.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/2801
dc.descriptionMaya, İlknur, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü) / Yılmaz, Asuman, (İstiklal Ortaokulu)en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, karşılaştırmalı eğitim bağlamında bazı Avrupa Birliği (AB) ülkeleri (Danimarka, İsveç, Hollanda ve Finlandiya) ile Türkiye’nin girişimcilik eğitimi uygulamalarının karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Araştırmada, doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, “Küresel Girişimcilik Endeksi”nde üst sıralarda yer alan bazı AB ülkeleri (Danimarka, İsveç, Hollanda ve Finlandiya) ile Türkiye oluşturmaktadır. Elde edilen veriler, betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak, araştırma kapsamında incelenen bazı AB ülkelerinde (Danimarka, İsveç, Hollanda ve Finlandiya); girişimcilik eğitimlerine yönelik çeşitli stratejiler benimsenmekte, tüm eğitim kademelerinde ve öğretim programlarında girişimcilik eğitimleri yer almakta, öğrencilerin girişimci olmasına yönelik uygulamalı eğitimler düzenlenmekte, girişimcilik eğitimi için okullara öğretim materyal desteği sağlanmakta, okullar ile iş dünyası işbirliği içerisinde çalışmakta ve öğretmen yetiştirme programlarında girişimcilik eğitimlerinin yer almasına yönelik çalışmalar yürütülmektedir. Türkiye’de ise, girişimciliğe yönelik 2015-2018 yıllarını kapsayan “Türkiye Girişimcilik Stratejisi ve Eylem Planı” bulunmaktadır. Ancak Türkiye, tüm eğitim kademelerinde, öğretmen eğitiminde, okullara materyal desteği sağlanmasında ve girişimci kültürün oluşturulmasına yönelik okulların iş dünyası ile işbirliğinde girişimcilik eğitimi uygulamaları açısından yetersizdir.en_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to compare the entrepreneurship education implementations of some European Union (EU) countries (Denmark, Sweden, Netherlands, and Finland) and Turkey. Document analysis method was used in the research. The research working group is composed of some EU countries, (Denmark, Sweden, Netherlands and Finland) which rank high in the “Global Entrepreneurship Index”(GEI) and Turkey. The data obtained were analyzed by descriptive analysis technique. As a result of the research, in some EU countries (Denmark, Sweden, Netherlands and Finland); it is asserted that there are various strategies for entrepreneurship education, entrepreneurship education takes place in all levels of education and in the curriculum, practical trainings are organized for students to become entrepreneurs, teaching materials for entrepreneurship education are provided to the schools, the business and the schools work in cooperation and studies are being carried out to include entrepreneurship education in teacher education programs. In Turkey, there is a “Turkey Entrepreneurship Strategy and Action Plan” covering 2015-2018 for entrepreneurship. However, Turkey is inadequate entrepreneurship education practices in all levels of education, in teacher education, in providing material support to schools and in establishing an entrepreneurial culture in cooperation with the business world of schools.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGirişimcilik eğitimien_US
dc.subjectAB ülkelerien_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectKarşılaştırmalı eğitimen_US
dc.subjectEntrepreneurship educationen_US
dc.subjectEU countriesen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.subjectComparative educationen_US
dc.titleKarşılaştırmalı Eğitim Bağlamında Bazı AB Ülkeleri ile Türkiye’nin Girişimcilik Eğitimi Uygulamalarıen_US
dc.title.alternativeThe Entrepreneurship Education Practices of Some EU Countries and Turkey in terms of Comparative Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0001-9964-1382en_US
dc.authorid0000en_US
dc.relation.ispartofGirişimcilik ve Kalkınma Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.institutionauthorMaya, İlknuren_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record