Karşılaştırmalı Eğitim Bağlamında Bazı AB Ülkeleri ile Türkiye’nin Girişimcilik Eğitimi Uygulamaları
Citation
Maya, İ., Yılmaz, A. (2018). Karşılaştırmalı Eğitim Bağlamında Bazı AB Ülkeleri ile Türkiye’nin Girişimcilik Eğitimi Uygulamaları. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 13 (1), 25-41.Abstract
Bu araştırmada, karşılaştırmalı eğitim bağlamında bazı Avrupa Birliği (AB) ülkeleri (Danimarka, İsveç, Hollanda ve Finlandiya) ile Türkiye’nin girişimcilik eğitimi uygulamalarının karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Araştırmada, doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, “Küresel Girişimcilik Endeksi”nde üst sıralarda yer alan bazı AB ülkeleri (Danimarka, İsveç, Hollanda ve Finlandiya) ile Türkiye oluşturmaktadır. Elde edilen veriler, betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak, araştırma kapsamında incelenen bazı AB ülkelerinde (Danimarka, İsveç, Hollanda ve Finlandiya); girişimcilik eğitimlerine yönelik çeşitli stratejiler benimsenmekte, tüm eğitim kademelerinde ve öğretim programlarında girişimcilik eğitimleri yer almakta, öğrencilerin girişimci olmasına yönelik uygulamalı eğitimler düzenlenmekte, girişimcilik eğitimi için okullara öğretim materyal desteği sağlanmakta, okullar ile iş dünyası işbirliği içerisinde çalışmakta ve öğretmen yetiştirme programlarında girişimcilik eğitimlerinin yer almasına yönelik çalışmalar yürütülmektedir. Türkiye’de ise, girişimciliğe yönelik 2015-2018 yıllarını kapsayan “Türkiye Girişimcilik Stratejisi ve Eylem Planı” bulunmaktadır. Ancak Türkiye, tüm eğitim kademelerinde, öğretmen eğitiminde, okullara materyal desteği sağlanmasında ve girişimci kültürün oluşturulmasına yönelik okulların iş dünyası ile işbirliğinde girişimcilik eğitimi uygulamaları açısından yetersizdir. In this research, it is aimed to compare the entrepreneurship education implementations of some European Union (EU) countries (Denmark, Sweden, Netherlands, and Finland) and Turkey. Document analysis method was used in the research. The research working group is composed of some EU countries, (Denmark, Sweden, Netherlands and Finland) which rank high in the “Global Entrepreneurship Index”(GEI) and Turkey. The data obtained were analyzed by descriptive analysis technique. As a result of the research, in some EU countries (Denmark, Sweden, Netherlands and Finland); it is asserted that there are various strategies for entrepreneurship education, entrepreneurship education takes place in all levels of education and in the curriculum, practical trainings are organized for students to become entrepreneurs, teaching materials for entrepreneurship education are provided to the schools, the business and the schools work in cooperation and studies are being carried out to include entrepreneurship education in teacher education programs. In Turkey, there is a “Turkey Entrepreneurship Strategy and Action Plan” covering 2015-2018 for entrepreneurship. However, Turkey is inadequate entrepreneurship education practices in all levels of education, in teacher education, in providing material support to schools and in establishing an entrepreneurial culture in cooperation with the business world of schools.
Collections
The following license files are associated with this item: