Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorUğraş, Sinan
dc.contributor.authorDindar, Mustafa Deniz
dc.date.accessioned2020-08-13T10:20:57Z
dc.date.available2020-08-13T10:20:57Z
dc.date.issued2019-07-01
dc.identifier.citationUğraş, S., Di̇ndar, M. (2019). Beden Eğitimi Öğretmenliği Mesleki İnanç Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlanması. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2 (1), 23-34.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/2313
dc.descriptionUğraş, Sinan (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü) / Dindar, Mustafa Deniz (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Rekreasyon Bölümü)
dc.descriptionUğraş, Sinan (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü) / Dindar, Mustafa Deniz (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Rekreasyon Bölümü)en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmada Fan, Keating, Liu, Zhou, Shangguan ve Knipe (2018) geliştirmiş olduğu “Beden Eğitimi Öğretmenliğine İnanç Ölçeği’nin” Türkçeye ve Türk kültürüne uyarlanması amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırma grubunu 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Trakya Üniversitesi ve Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde okuyan n=129 erkek, n=100 kadın toplamda 229 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Fan, Keating, Liu, Zhou, Shangguan ve Knipe (2018) tarafından geliştirilen 12 madde ve 2 alt boyuttan oluşan ölçek kullanılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliği analizlerinde AFA ve DFA kullanılmıştır. Bulgular: Afa sonucunda ölçeğin iki boyutlu ve toplam açıkladığı varyansın % 81.59 olduğu bir yapı ortaya çıkmıştır. DFA analizleri sonucunda ?2/sd (3.37), GFI (.91), CFI (.96), AGFI (.90), NFI (.95), IFI (.96), RMSEA (.07) değerlerinin kabul edilebilir sınırlar içerisinde olduğu tespit edilmiştir. Ölçüt geçerliliği için yapılan t testi sonuçlarına % 27’lik alt ve üst gruplar arasındaki fark anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Cronbach alpha katsayısı “Çalışma Arzusu” boyutunda .96 çıkarken “Beden Eğitimine Verilen Değer” boyutunun .97 olduğu tespit edilmiştir. Test- tekrar test yöntemi için 40 beden eğitimi öğretmeni adayına iki hafta arayla uygulanan ölçeğin pearson korelasyon katsayısının yüksek düzeyde pozitif ve anlamlı ilişkide olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Bu sonuçlar “Beden Eğitimi Öğretmenlik Mesleğine İnanç Ölçeği’nin” geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir. Ölçek beden eğitimi öğretmeni adaylarının dışında mevcut çalışan beden eğitimi öğretmenlerine uygulanarak tekrar geçerlik ve güvenilirlik işlemlerinin yapılması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractPurpose: In this study, it was aimed to adapt the Belief Scale to Physical Education Teachers developed by Fan, Keating, Liu, Zhou, Shangguan and Knipe (2018) to Turkish culture. Method: The research group consisted of 229 pre-service teachers (n = 129 male, n = 100 female) who studied in Çanakkale Onsekiz Mart University, Trakya University and Tekirdağ Namık Kemal University in 2019-2020 academic year. The scale was composed of 12 items and 2 sub-dimensions developed by Fan, Keating, Liu, Zhou, Shangguan and Knipe (2018). AFA and DFA were used for construct validity analysis. Results: As a result of the Afa, a two-dimensional structure with a total variance of 81.59% was revealed. As a result of DFA analysis,it was determined that ?2 / sd (3.37), GFI (.91), CFI (.96), AGFI (.90), NFI (.95), IFI (.96), RMSEA (.07) values were acceptable limits. The t-test results for criterion validity were found to be significant between the upper and lower 27% groups. The Cronbach alpha coefficient was found to be .96 in the “Work Desire” dimension, while the Value Given to Physical Education ”dimension was .97. The Pearson correlation coefficient of the scale, which was applied to 40 pre-service physical education teachers at two-week intervals for the test-retest method, was found to be highly positive and significant. Conclusion: These results show that “Belief Scale in Physical Education Teaching Profession” is a valid and reliable measurement tool. The validity and reliability of the scale is recommended by applying the scale to the current physical education teachers other than the pre-service physical education teachers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMesleki inançen_US
dc.subjectBeden eğitimi öğretmenliğien_US
dc.subjectGeçerliken_US
dc.subjectGüvenilirliken_US
dc.subjectProfessional beliefen_US
dc.subjectPhysical education teachingen_US
dc.subjectValidityen_US
dc.subjectReliabilityen_US
dc.titleBeden Eğitimi Öğretmenliği Mesleki İnanç Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlanmasıen_US
dc.title.alternativeAdaptation of Physical Education Teaching Professional Belief Scale to Turkish Cultureen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0003-0792-1497en_US
dc.authorid0000en_US
dc.relation.ispartofÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Spor Bilimleri Fakültesi, Rekreasyon Bölümüen_US
dc.departmentFakülteler, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.institutionauthorUğraş, Sinanen_US
dc.institutionauthorDindar, Mustafa Denizen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record