Yöneticilerin inovasyon algısı, inovasyon sürecini yönetme tarzı ve işletmelerin inovasyon performansı arasındaki ilişiler: KOBİ’ler üzerinde bir araştırma
Citation
Taşgit, Y. E. ve Torun, B. (2016). Yöneticilerin inovasyon algısı, inovasyon sürecini yönetme tarzı ve işletmelerin inovasyon performansı arasındaki ilişiler: KOBİ’ler üzerinde bir araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14 (28), 121-156.Abstract
Bu araştırmanın amacı, yöneticilerin inovasyon algıları, inovasyon sü- recini yönetme tarzları ve işletmenin inovasyon performansı arasındaki ilişkileri ve etkileşimleri incelemektir. Araştırma evrenini, Düzce ilinde faaliyet gösteren KOBİ’lerin üst düzey (sahip) yöneticileri oluşturmaktadır. Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada, yüz yüze anket tekniğiyle toplam 126 anket elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; Dönüşümcü tarzda yönetme üzerinde en yüksek pozitif etkiye sahip olan değişken “Kalite artışı”, Karizmatik tarzda yönetme ve Hizmetkâr tarzda yönetme üzerinde en yüksek pozitif etkiye sahip olan değişken “Krizden Çıkış” ve Stratejik tarzda yönetme üzerinde en yüksek pozitif etkiye sahip olan değişken “Rekabet Avantajı” dır. Ek maliyet algısı tüm yönetim tarzları üzerinde negatif etkiye sahiptir. Diğer taraftan işletmenin inovasyon performansı üzerinde etkili olan en önemli inovasyon sürecini yönetme tarzları, Karizmatik ve Stratejik tarzda yönetmedir. The main purpose of the research is to examine the effect and the relationship between manager’s innovation perceptions, the style of managing innovation process and the companies’ innovation performance. The population of the research is the upper level (owner) managers of SMEs operating in Duzce. Quantitative research was used in the study. Dates were obtained by using face to face questionnaire technique. 126 questionnaires were used for analyzing the data. According to the research findings, the managers’ innovation perception that has the greatest impact positively on managing transformational-style is “quality growth”, the variable with the highest positive impact on managing charismatic style and managing servant style is “out of the crisis” and the variable that has the highest positive impact on managing strategic manner is “competitive advantage”. Additional costs perception from negative perceptions has a negative impact on all management styles. On the other hand, the most important innovation process managing styles that have an impact on companies’ innovation performance are charismatic style and strategic style.
URI
http://ybd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_898579.pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1612
Collections
The following license files are associated with this item:
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Yenilik Üretimi (Inovasyon) ile Bilgi ve İletişim Teknolojileri (ICT) Yatırımlarının İnsani Gelişme Endeksine Etkisinin Ekonometrik Analizi
Torun, Mustafa; Sarıdoğan, Ercan; Kurt, Serdar (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2009)Bu çalışmada, yenilik üretimi (inovasyon) ile Bilgi ve İletişim Teknolojileri (ICT) yatırımlarının insani gelişme endeksi üzerindeki etkisi OECD ülkeleri açısından ekonometrik olarak incelenmiştir. Bilindiği gibi insani ... -
İnovasyon ve Risk Sermayesi
Dinler Sakaryalı, Arzu Meltem (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2014)Ekonomik büyüklük açısından ülkeler arasındaki sıralamada dünyanın 16’cı büyük ekonomisi konumunda olan Türkiye, inovasyon performansı açısından dünyada 44’cü sırada yer almaktadır. İhracatın ithalatı karşılama oranını ... -
Sivil Toplum Kuruluşlarında Müşteri Yönlülük ve İnovasyon Yönlülüğün Örgütsel Performansla İlişkisi
Marangoz, Mehmet; Önce, Günal; Fırat Şimşek, Hüsniye (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2007)Today, profit making organizations’ two approaches, being innovative and customer oriented are considered as a top priority for the realization of their targets. NonGovernmental organizations are non-profit making ...