Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorYavaş, Alptekin
dc.date.accessioned2016-05-10T10:24:05Z
dc.date.available2016-05-10T10:24:05Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationYavaş, A. (2016). Bayramiç Hadimoğlu konağı. Çanakkale Araştırmaları Türk Yıllığı, 14 (20), 207-227.en_US
dc.identifier.issn2148-0877
dc.identifier.urihttp://canakkalearastirmalari.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_774268.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1388
dc.description.abstractOsmanlı Devleti’nin XVIII. yüzyılın ikinci yarısından itibaren zayıflayan ekonomisi ve değişen toprak rejimi ile Âyanlar ortaya çıkmıştır. Hâkim oldukları sancaklarda gerçekleştirdikleri imâr faaliyetleri, Anadolu’da yeni bir mimari tarzı ortaya çıkarmıştır. Âyan mimarisi plan, malzeme ve süsleme açısından İstanbul’daki sarayların küçük birer örneğidir. Türk Resim Sanatında batı etkisiyle XVIII. yüzyıl ortalarından itibaren görülmeye başlanan kalem işi tekniğindeki duvar resimleri yüzyılın son çeyreğinde artış kaydetmiş, XIX. yüzyılda özellikle II. Mahmut döneminde zengin örnekler vererek sürdürülmüştür. Başkentte başlayıp Anadolu’ya yayılan bu süsleme türü, İstanbul’da Topkapı Sarayı’nda, Anadolu’da ise daha çok cami, ev, şadırvan ve türbelerde görülür. Hadimoğlu Konağı dönemin bu mimari ve süsleme özelliklerini yansıtan seçkin bir taşra örneğidir.en_US
dc.description.abstractStarting from the second half of the 18th century, the Âyans had emerged with the weakening economy and changes in the soil regime of the Ottoman Empire. The reconstruction activities, which they carried out in the lands under their control, had revealed a new style of architecture in Anatolia. Âyan architecture is a small example of the palaces in Istanbul in terms of plans, materials, and decoration. Wall paintings done with the stenciled mural technique, which had started to be seen with the Western influence from the mid-18th century onwards, had continued with their rich examples during the 19th century, especially in the era of Mahmut II. This type of decoration, which had started in the capital and then spread to Anatolia, is seen in the Topkapi Palace of Istanbul, and mostly in the mosques, houses, fountains and shrines of Anatolia. The Hadimoglu Mansion is an exclusive provincial sample reflecting the architectural and decorative features of the period.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Atatürk ve Çanakkale Savaşlarını Araştırma Merkezi (AÇASAM)en_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBayramiçen_US
dc.subjectHadimoğluen_US
dc.subjectÂyanen_US
dc.subjectKonaken_US
dc.subjectSivil mimarien_US
dc.subjectBayramicen_US
dc.subjectHadimogluen_US
dc.subjectAyanen_US
dc.subjectMansionen_US
dc.subjectCivil architectureen_US
dc.titleBayramiç Hadimoğlu konağıen_US
dc.title.alternativeThe Hadimoglu Mansion in Bayramicen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR124278en_US
dc.relation.ispartofÇanakkale Araştırmaları Türk Yıllığıen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record