Browsing by Department "Fakülteler, Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü"
Now showing items 1-16 of 16
-
Çalışan Çocuklar Gerçeği: Hatay İli Örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021-01-23)Geçmişten günümüze ucuz işgücü olarak görülen çocuk işçiler kültürel, ekonomik ve sosyal sorunlara yol açabilmektedir. Bu nedenle önlem alınması gereken sorun alanlarının başında gelmektedir. Çocukları çalışmaya iten ... -
Çalışma Sermayesine İlişkin Finansal Oranların İşletme Karlılığına Etkisi: BİST İmalat Sektöründe Bir Uygulama
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-10-31)Bu çalışmanın amacı çalışma sermayesinin işletme karlılığına etkilerini finansal oranlar aracılığıyla ortaya koymaktır. Bu doğrultuda Borsa İstanbul’da yer alan imalat sektöründeki 160 şirketin 2010 – 2018 yılları arası ... -
Davranışsal İktisat Perspektifinden Z Kuşağının Değer ve Statü Bilincinin İncelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020)Ekonomik faaliyetlerde neden irrasyonel kararlar verildiğini açıklamaya çalışan davranışsal iktisat alanında tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerin ortaya konması önem taşımaktadır. Günümüz tüketicileri ... -
Doğal Afetler ve İletişim Kavramları Üzerine Bir Araştırma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2024)Son yıllarda iklim değişikliği ve neden olduğu yıkıcı etkiler üzerine yapılan araştırmaların sayısının arttığı gözlemlenmektedir. Bu çalışmalar içerisinde doğal afetlerde iletişim ve özellikle sosyal medya konusunda, ... -
Endüstri 4.0 Farkındalığının Belirlenmesi: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-07-04)Endüstri 4.0 kavramı son sanayi devrimi olarak kabul edilen, teknolojik sistemlerle yeni üretim modelleri geliştirmekle beraber hem toplumlar hem de bireyler üzerinde etkili olmaktadır. Bu durum küreselleşen dünyada değişimin ... -
Etik Liderlik İle Çalışanların Görev Odaklı Davranışı Arasındaki İlişkide Kurumsal Değerlerin Aracılık Rolünün Etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021-06-30)Bu çalışmanın amacı Antalya ilinde hizmet sektöründe çalışanların görev odaklı davranışlarının kapsamını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Daha geniş olarak; normatif teori, deonans teorisi, ahlaki felsefe ve ahlaki psikolojiden ... -
Future Insights for the Role of Materialism and Money Attitudes on Online Compulsive Buying
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-10-30)The study aims to expand understanding of compulsive buying behavior literature by examining the role of materialism and money attitudes on online compulsive buying behavior. A causal study using regression analysis was ... -
İnformel İletişimin Rol Ötesi Davranışlar İle Geri Çekilme Davranışları Üzerindeki Etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-10-30)İnformel iletişim, örgütsel çevrede işgörenler arasındaki karşılıklı etkileşime bağlı olarak ortaya çıkan doğal bir süreçtir. Literatürde, informel iletişimin bireyler ve örgütler açısından bazı faydalar sağlamasının yanında ... -
Kamu Örgütlerinde Yönetici Performansı: Yerel Yönetimler Kapsamında Bir Araştırma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-01-31)Çalışma, Yeni Kamu Yönetimi (YKY) anlayışı ile kamu sektörü gündemine daha fazlalıkla girmiş olan çalışan “performansının” mahalli idare yöneticileri örneğinde incelenmesine odaklanmaktadır. Kamu kesimi için performans ... -
Lojistik Faaliyetlerin Yönetimi ve Maliyetlemesi: TR22 Bölgesinde Bir Araştırma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-10-31)Lojistik kavramının işletmeler tarafından önemli bir yere sahip olması küreselleşme ve teknolojinin artmasıyla birlikte ortaya çıkmıştır. Lojistik, hammadde temininden nihai ürüne ve müşteriye teslim edilmesinden geri ... -
Metodolojik Açidan Lisansüstü Bitirme Tezleri Üzerine Nitel Bir Araştirma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-03-15)Bilimsel araştırma sürecinin güvenilirliği ve geçerliliği sistematik olarak izlenen yöntem ve tekniklerin bütününü temsil eden metodoloji ile ilişkilidir. Birbirine bağlı çeşitli aşamaları içeren bilimsel araştırma ... -
Örgütsel Ustalığın Müşteri Odaklı Hizmet Davranışları Üzerindeki Etkisinde Hata Yönetim Kültürünün Aracılık Rolü
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-03-13)Literatürde, işgörenlerin müşteri odaklı hizmet davranışları sergilemeleri çeşitli bireysel ve örgütsel faktörlerle ilişkilendirilmektedir. Bu çalışmada, müşteri odaklı hizmet davranışlarını etkileyen örgütsel öncüller ... -
Pazarlamaya İlişkin Kararlarda Farklı Departmanların Etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021-10-28)Bu çalışmanın amacı, firmadaki beş temel departmanın (pazarlama, satış, Ar-Ge, üretim ve finans), pazarlamaya ilişkin kararlar üzerinde ne derece etkisi olduğunu araştırmaktır. Bu doğrultuda, her bir departmanın bu kararlar ... -
Sağlık Çalışanlarında Duygusal Emek Gösterimlerine İlişkin Çok Değişkenli Bir Araştırma: Bursa Örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021-10-28)Bu araştırmanın amacı, duygusal emek gösterim stratejilerini şekillendiren öncülleri ve bu gösterim stratejilerinin sonuçlarını analiz etmektir. Hipotezler, yapısal eşitlik modeli kullanılarak Lisrel programı ile test ... -
Tüketicilerin Alışveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenleri Üzerine Bir Araştırma: Çanakkale Örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021-02-13)Bu çalışma alışveriş merkezi (AVM) müşterilerinin bu mekanları tekrar tercih etme nedenlerini tespit etmek ve bunlar arasındaki istatistiksel ilişkileri bulmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda geliştirilmiş olan araştırma ... -
Türkiye’de Teknolojik İlerleme İle İstihdam Yapısındaki Değişme Projeksiyonu: Endüstri 4.0 Bağlamında Ampirik Analiz
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-02)Teknoloji kavramı her ne kadar boyut değiştirse de birinci sanayi devriminden bu yana gerçekleşen tüm sanayi dönüşümlerinin temelinde yer almıştır. Makinelerin icat edilmesi ve üretime dahil edilmesiyle her zaman insan ...