Browsing by Department "Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü"
Now showing items 1-20 of 79
-
9. sınıf öğrencilerin yazılı anlatımlarındaki önyargıların incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu çalışmada, 9. sınıf öğrencilerin yazılı anlatımlarındaki önyargılar incelenmiştir. Türkçe öğretiminde dil becerileriyle birlikte zihinsel becerilerin de geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu nedenle, Türkçe öğretiminde ... -
Acquiring, practicing, and retaining knowledge through learning and teaching processes : an experiment of MOODLE based academic vocabulary acquisition
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The present study is a work that penetrates into the basics of educational philosophies and psychology, while focusing on the didactic model 'Learning through Teaching' in an empirical investigation of acquisition and ... -
Ailelerin, okul öncesi dönemdeki çocuklarının okuryazarlık becerilerini desteklemek için kullandıkları okuryazarlık uygulamalarının incelenmesi: Tekirdağ ili örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın amacı, ebeveynlerin sosyoekonomik statülerine göre okul öncesi dönemdeki çocuklarının okuryazarlık becerilerini desteklemek için kullandıkları okuryazarlık uygulamalarının tür ve sıklıklarının farklılaşıp ... -
Aktif öğrenme tekniklerinin ortaokul öğrencilerinde okumaya etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-06-30)Bu çalışmada, modern yaklaşımlardan biri olan aktif öğrenme tekniklerinin ortaokul öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyleri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın temel amacı, okuduğunu anlamanın geliştirilebilir ... -
Argümantasyona dayalı dil eğitimi yaklaşımının Türkçe öğretmeni eğitiminde uygulanmasına yönelik karma gömülü deneysel çalışma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)Argümantasyona dayalı dil eğitimi uygulamaları, fen bilimleri eğitiminde yaygın olarak kullanılmaya başlanan "Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ)" yaklaşımının dil eğitimine adapte edilmesi yoluyla yapılmaktadır. ... -
Belediyelerin gerçekleştirdiği yaygın eğitim hizmetlerinin eğitim yönetimi bağlamında değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Günümüzde örgün eğitim kadar yaygın eğitime de bireyler katılma konusunda isteklilik göstermekle birlikte, bu isteklilik hala beklenilen seviyede değildir. Yaygın eğitim faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi adına gerekli ... -
Beşinci sınıf matematik dersinde uygulanan alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin akademik başarı, kalıcılık, özyeterlilik algısı ve tutum üzerine etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Odak noktası; alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerinin Matematiğe ilişkin akademik başarıya, öğrenmelerin kalıcılığına, özyeterlilik algısına ve tutuma etkisi olan bu doktora tez çalışması üç boyuttan oluşmaktadır. ... -
Dinleme stratejileri öğretiminin beşinci sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerilerine etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015-06-12)Bu araştırmada, dinleme stratejileri öğretiminin, 5. sınıf Türkçe dersinde dinleme becerilerinin kazanılması üzerindeki etkisinin olup olmadığı sınanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın temel amacı, dinlemenin geliştirilebilir ... -
Doğrudan öğretim modeliyle 5. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerinin geliştirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-09-06)Bu araştırmada Doğrudan Öğretim Modeline dayalı konuşma eğitiminin 5. Sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine ve konuşma kaygılarına olan etkisi araştırılmıştır. Çalışma, 2015-2016 eğitim öğretim yılının güz yarıyılında ... -
Dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki özerklik desteği algılarının motivasyon, girişimcilik ve yaratıcılık ile ilişkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-06-16)Bu araştırma, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine yönelik özerklik desteği algılarının derse yönelik akademik motivasyon, girişimcilik ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisini incelemeyi ... -
Edebi metnin yorumunda algı ve anlama bağlı öznel yaklaşım sorunu: Türk şiirinde metafor örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Edebiyat, dil ve anlatım eğitiminin hem dil hem estetik boyutu içerdiği düşüncesinden hareketle bu araştırma öznelliğin, estetik sözel malzemeyi önce algılamada, sonra, anlama ve yorumlamadaki görünümünü bilişsel ve ... -
Edremit Körfezi kuzey kıyılarında yerel halkın ekoturizme yönelik bilinç ve algısı ve tutumları
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Ekoturizm aktiviteleri için önem arz eden çalışma alanında, ekoturizmin nasıl algılandığı ve yerel halkın ekoturizme karşı tutumu incelenmiştir. Ayrıca yapılan anket uygulaması sonucu demografik değişkenlere bağlı olarak ... -
Effectiveness and professional competencies of English Language teachers in first five years in Turkey
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-11-15)In today's globalized world, significance of learning English is increasing since it is used as an international language by more and more people. It is also a well-known fact that learners learn better from effective ... -
The effects of explicit film-based instruction on English as a foreign language teacher trainees’ interpretation of implied meanings
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-07-28)The aim of this study is to investigate how Turkish teachers of English as a Foreign Language (EFL) interpret implied meanings, which is a component of pragmatic competence as one of the indispensable sub-competences that ... -
Effects of multi-sensory language teaching on learners’ achievement in English vocabulary knowledge and listening and reading skills
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-09-06)English language teaching has been based on visual and partly audio materials such as a coursebook, and some basic educational technology equipment. Starting from the end of the 20th century the world has seen a widespread ... -
Effects of synectics model on learners’ writing skills in tertiary level English class
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-06-23)Bu çalışma, bir yazma öncesi tekniği olarak sinektik modelinin yüksek öğrenim düzeyindeki İngilizce yazma dersi öğrencilerinin yazma becerileri, kelime haznesi gelişimi, yaratıcı düşünsel düzeyi ve yazma tutukluğu üzerine ... -
Eğitim fakültesi - uygulama okulu işbirliğinin yönetsel etkililik açısından değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-08-24)Türkiye'de daha nitelikli öğretmen yetiştirmek amacıyla 1994 yılında YÖK ve Dünya Bankası'nın işbirliğiyle başlatılan 'Milli Eğitimi Geliştirme Projesi' ile Eğitim Fakültesi ile uygulama okullarının işbirliğinin daha da ... -
An evaluation of second grade English Language curriculum : teachers’ perceptions and issues in implementation
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-06-29)This study was conducted in 2014-2015 and 2015-2016 teaching years to evaluate the 2013 2nd grade English Language Teaching Program (ELTP) from teachers' perspectives with a focus on its general characteristics, aims, ... -
Evaluation of textbook series ‘Life’ in terms of cultural components
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015-07)The present study aims to identify the elements that might be related to 'intercultural communicative competence' in the adult textbooks “Life” in A1 and A2 levels which include National Geographic content and published ... -
An evaluation of the primary 3rd grade English language teaching program: Tekirdağ case
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)The present study attempts to find out active English teachers’ opinions regarding the primary 3rd grade ELTP (launched in 2013) in terms of its general overview, content, goals, teaching-learning process and assessment ...