Browsing by Author "Köksal, Dinçay"
Now showing items 1-18 of 18
-
Acquiring, practicing, and retaining knowledge through learning and teaching processes : an experiment of MOODLE based academic vocabulary acquisition
Uzun, Levent (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The present study is a work that penetrates into the basics of educational philosophies and psychology, while focusing on the didactic model 'Learning through Teaching' in an empirical investigation of acquisition and ... -
An analysis of motivation and beliefs of pre-service EFL teachers about language learning and teaching
Damar, Ebru Atak (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019)Anaokulundan üniversiteye kadar olan öğrenme tecrübeleri düşünüldüğünde, öğrenme ve öğretme hakkındaki inançlar hem hizmet-içi, hem de hizmet öncesi öğretmenlerin zihinlerine derinlemesine işlemiş ve burada yapılanmıştır. ... -
A case study on the implemantation of distance EFL education
Tur, Nalan (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020)Uzaktan eğitim kavramının varlığı çok uzun bir süreye dayanmaktadır ve bugüne dek birçok araştırmacı tarafından farklı açılardan, özellikle de pedagojik bakış açısıyla incelenmiştir. Ancak, uzaktan eğitimin hala birçok ... -
Designing a training model for erasmus candidates to improve their intercultural communicative competence
Tuzcu Eken, Derya (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2018)Literatürdeki tüm teorik çerçeve ve önerilere rağmen, öğretmenler, ders kitabı yazarları, kısacası tüm paydaşlar için öğrencilerin kültürlerarası iletişimsel becerilerini nasıl geliştireceklerine yönelik somut önerilerin ... -
Developing a pragmatic insight into the use of apology strategies for EFL learners
Bür Yiğit, Burcu (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Edimbilim uzun zamandır bilim adamları, dilbilimciler ve araştırmacıların ilgi odağı olmuştur. Hedef dilin özgün kullanımındaki öneminin keşfedilmesi ve dil sınıflarında öğretilebilirliğinin fark edilmesinden sonra, ... -
The effect of input-based and output-based focus on form instruction on the acquisition of adverbial conjunctions
Uysal, Nuriye Değirmenci (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)Bu çalışmanın amacı, girdi temelli ve çıktı temelli yapı odaklı öğretim yöntemlerinin bağlayıcı zarfların edinimi üzerindeki karşılaştırmalı ve birleşik etkisini incelemektir. Araştırma, üniversitenin ilk yılında yabancı ... -
Effectiveness and professional competencies of English Language teachers in first five years in Turkey
Bilican, Recep (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-11-15)In today's globalized world, significance of learning English is increasing since it is used as an international language by more and more people. It is also a well-known fact that learners learn better from effective ... -
English language teachers' assessment literacy: Identifying assessment needs and beliefs of EFL teachers and teacher candidates
Çankaya, Pınar (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Çeşitli paydaşlar arasında dil değerlendirme okuryazarlığına artan ilgi, öğrencilerin öğrenmelerini de geliştirdiğine yaygın olarak inanılan etkin ve verimli bir değerlendirme için gerekli olan temel bilgi, beceri ve ... -
An evaluation of the primary 3rd grade English language teaching program: Tekirdağ case
Çankaya, Pınar (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)The present study attempts to find out active English teachers’ opinions regarding the primary 3rd grade ELTP (launched in 2013) in terms of its general overview, content, goals, teaching-learning process and assessment ... -
Foreign Language Learning Effort and Use of Digital Media among Digital Natives: A Case Study from an Urban Secondary School
Genç, Gülten; Köksal, Dinçay (Children Research Center, 2021)This study aims to investigate the impact of new media and some demographic factors such as gender, affinity with English, self-reported academic success, and reading habits on foreign language learning efforts of 21st-century ... -
The impact of self-regulated learning strategy training on EFL instructors' metacognitive awareness
Şahin, Sezen Balaban (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)Dinleme becerisi yabancı bir dilin öğretimi ya da öğrenimi sırasında dört dil becerisinin içinde en önemli ya da en zorlayıcı dil becerisi olarak kabul edilebilir (Cheung, 2010) . Bu fikir ile alakalı olarak, bu araştırma, ... -
Implementation of a mentor training programme for English language teachers: perceptions of stakeholders in the Mentoring Programme
Altay, Meryem (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Teaching practice plays an important role in the professional development of preservice teachers, and mentor teachers are key figures in this process; however, many observers report an ineffective level of mentor support, ... -
Intercultural competence in ELT curriculum: Çanakkale Onsekiz Mart University sample
Öner, Suzan Tuğba (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Günümüzün çok kültürlü dünyasının bir yansıması olarak, farklı değerleri, inançları ve uygulamaları temsil eden sosyal grupların hareketliliği küresel olarak yaygınlaşmakta ve buna bağlı olarak kültürlerarası iletişim ... -
Investigating factors related to the use of self-regulated L2 learning strategies in a foreign language education context
Dündar, Sinem (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2016)Bu araştırmanın amacı, yabancı dil öğrencilerinin kullandığı öz-düzenlemeli yabancı dil öğrenme stratejilerini, Oxford (2011) tarafından geliştirilen Stratejik Öz-Düzenleme Modeli'ne dayanarak araştırmak ve kullanılan ... -
An investigation of EFL learners' intercultural communicative competence in a blended learning environment
Özdemir, Emrah (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)Dil öğretimindeki en önemli değişimlerden biri, kültürün temel bir unsur olarak kabul edilmesidir. Bu kapsamda, kültürlerarası iletişim yeterliklerini geliştirmek, yabancı dil öğretiminin ortak amacıdır. Öğrencilerin ... -
A prediction of intention to use technology in learning english
Kartal, Meral Yavuz (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)Yabancı dil öğreniminde teknoloji kullanımı çeşitli olasılıklar, önemli fırsatlar ve ciddi faydalar sağlayabilir. Özellikle z kuşağının teknolojinin içine doğmuş ve teknoloji ile büyümüş bir kuşak olduğu göz önünde ... -
Willingness to communicate in English as a foreign language among Turkish students in Turkey
Şener, Sabriye (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)İletişim kurma istekliliği ikinci dil ediniminde son yirmi yıldır büyük önem kazanmıştır. Bu çalışma üniversitede İngiliz Dili Eğitimi Bölümünde eğitim alan öğrencilerin İngilizceyi yabancı dil olarak sınıf içi ve sınıf ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde diller için Avrupa ortak öneriler çerçevesi ölçütlerine göre Türk kültürü tanımlayıcılarının oluşturulması: B1 dil düzeyi model önerisi
Fişekcioğlu, Aslı (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, yabancılara Türkçe öğretiminde kültür aktarımının yöntemli ve dil düzeyine göre yapılmasını sağlamak için B1 dil düzeyinde Türk Kültürü tanımlayıcılarının oluşturulmasıdır. Nitel araştırma yöntemi ...