Search
Now showing items 1-10 of 22
Okul yöneticilerinin otantik liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel sinizm algıları arasındaki ilişki
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)
Bu araştırmanın amacı, temel eğitim kademesindeki (okul öncesi, ilkokul ve ortaokul) devlet okullarında görev yapmakta olan okul yöneticilerinin otantik liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel sinizm algılarını ...
Mesleki doyumun örgütsel bağlılığa etkisi: İmam Hatip ortaokulları üzerine bir çalışma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)
Bu çalışma imam hatip ortaokullarındaki öğretmenlerin ve yöneticilerin "mesleki doyumlarının/iş tatminlerinin örgütsel bağlılıklarına etkisini ve mesleki doyum ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkiyi saptamak gayesiyle ...
Öğretmenlerin okulda stresle baş etme yöntemleri: Burhaniye ilçesi örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)
Bu araştırma öğretmenlerin görev yaptıkları okullarda stres kaynakları ve stresle baş etme yöntemlerini ifade etmek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmanın giriş bölümünde stres kavramı, stres kuramları, stresin özellikleri, ...
Okul müdürlerinin koçluk rolleri ile öğretmenlerin örgütsel uyum düzeyleri arasındaki ilişki
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)
Bu çalışmanın amacı, okul müdürlerinin koçluk rolleri ile öğretmenlerin örgütsel uyum düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Çalışmada okul müdürlerinin koçluk rolleri ile öğretmenlerin örgütsel uyumunda; yaş, ...
Uzaktan eğitim sürecinde dijital dönüşüm hedeflerinin gerçekleştirilme düzeyine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)
Bu çalışmada Çanakkale ilinde ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin ve bu kurumlarda eğitim gören öğrencilerin dijital dönüşüm kavramına yönelik görüşleri ele alınarak, uzaktan eğitim sürecinde 2023 Eğitim ...
Öğretmenlerin kapsayıcı eğitime ilişkin tutumları ile okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik davranışları arasındaki ilişki
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)
Kapsayıcı eğitim, kaliteli adil eğitim ortamında, ayrı tutulmadan ve ötelenmeden, farklı eğitim ihtiyaçlarına cevap veren, topluma katılımı artırıp tüm öğrencileri kucaklayan eğitim sürecidir. Değişimin hızlı yaşandığı ...
Okul öncesi öğretmenlerinin örgütsel sessizlik ve örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)
Bu araştırmanın amacı bağımsız anaokullarında ve anasınıflarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin örgütsel sessizlik ve örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Bu kapsamda mevcut araştırmanın ...
İlkokullarda düşünen okul düşünme iklim kültürünün epistemik baskı-epistemik özgürlük bağlamında incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)
Bu araştırma, ilkokul 4. Sınıf öğretmenlerinin düşünen okul düşünme iklimi standartlarının gerçekleştirme düzeylerinin incelenmesi, sınıf öğretmenlerinin epistemik baskı ve epistemik özgürlük düzeylerinin incelenmesi, sınıf ...
Rusya ve Azerbaycan eğitim sistemlerinin karşılaştırmalı analizi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)
Eğitimin ülkelerin kalkınmasındaki etkisi, yeri ve önemi her geçen gün artmakta olan bir gerçekliktir. Bu nedenle, eğitimin küresel dünyada ülkelerin rekabet edebilmesinde önemli bir itici güç olduğu kesindir. Araştırmada ...
İhmal edilen program bağlamında fen bilimleri eğitim programı incelemesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)
İhmal edilen eğitim programı, mevcut öğretim programlarının eleştirisine dayanan bir yaklaşımdır. Öğretim programlarının özgürleşebilmesi için programı çevreleyen sınırlarının ortadan kaldırılması gerektiğine atıf yapmaktadır. ...