Search
Now showing items 1-10 of 25
Okul öncesi eğitime devam eden 48-66 aylık çocuklara yönelik bilinçli farkındalık (mindfulness) temelli akran ilişkisi programı önerisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmanın amacı okul öncesi dönemine çocukların akran ilişkilerini geliştirmek ve olumlu sosyal davranışları kazandırmaya yönelik Bilinçli Farkındalık Temelli Akran İlişkisi Programı'nın tasarlanması ve alan uzmanları ...
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik motivasyonları ile matematik dersi başarıları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2022)
Motivasyon ve başarı arasındaki ilişki son yıllarda oldukça önem kazanmış konulardan bir tanesidir. Motive olma durumunun başarıyı da beraberinde getirip getirmeyeceğine dair birçok çalışma yapılmıştır. Bu araştırmada da ...
Okul öncesi öğretmenlerinin özgeci davranışlarının karar verme becerilerine etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2022)
Bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin özgecilik düzeylerinin karar verme becerileri üzerindeki etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini ...
Sınıf öğretmenlerinin sınıf tasarımı üzerine görüşlerinin değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)
Araştırmanın temel amacı sınıf öğretmenlerinin sınıf tasarımı üzerine görüşlerini incelemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseniyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021 eğitim ...
Uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik durumlarının değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)
Araştırmanın temel amacını; sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecindeki mesleki tükenmişliklerine ilişkin görüşleri, mesleki yeterlilikleri, tükenmişlik kavramını nasıl anlamlandırdıkları ve tükenmişlik durumlarının ...
Yatılı bölge okulunda okuyan öğrencilerin umut düzeyleri ile akademik özgüven düzeyleri arasındaki ilişki
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)
Bu çalışmanın amacı yatılı bölge okullarında okuyan öğrencilerin akademik özgüven ve umut düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılında Balıkesir İli kapsamında bulunan yatılı ...
Öğrencilerin sosyal-duygusal öğrenme becerileri konusunda veli görüşlerinin belirlenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)
Bu araştırma öğrencilerin sosyal-duygusal becerilerine ilişkin veli görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Çanakkale ili Merkez ilçesinde yaşayan 61 veli oluşturmaktadır. Araştırmada nitel ...
Sınıf öğretmenlerinin geri bildirim kullanım durumlarının incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmanın temel amacı sınıf öğretmenlerinin geri bildirim kullanım durumlarını incelemektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseninden yararlanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanması için ...
Çocukların spora yaklaşımı ve ebeveynlerinin toplumsal cinsiyete ilişkin görüşleri
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)
Cinsiyet yalnızca biyolojik boyutuyla değil bireylerin sosyal hayatında oldukça belirleyici olan toplumsal boyutuyla da ele alınmalıdır. Okul öncesi dönemde çocuklar cinsiyet şemalarını oluşturmaya ve tamamlamaya çok ...
Okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin çevre eğitimine ilişkin öz-yeterlik ve çevre etiği farkındalık algılarının ekolojik vatandaşlık düzeylerine etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)
Okul öncesi dönem çevrenin öneminin benimsenmesi bağlamında kritik bir süreçtir. Öğrencilerin çevreye dair bilinçlenmeleri çevre eğitimi öz-yeterlik inancına, çevre etiği farkındalık algısına sahip ve ekolojik vatandaş ...