Search
Now showing items 1-10 of 17
Destinasyon seçim sürecinde etkinliklerin önemi: Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2014)
Etkinlik turizmi son yıllarda yarattığı talep ve sağladığı ekonomik, sosyal ve çevresel faydalarla turizm sektörüne önemli bir katkı sağlamaktadır. Ayrıca destinasyonlar; aralarındaki rekabetin artması nedeniyle, gelen ...
Müşterek faaliyetler ve iş ortaklıkları faaliyetlerinin raporlanması ve ortaya çıkan sorunlar
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2015)
İşletmeler arasındaki ittifaklar, ekonomik ve hukuki bağımsızlığını koruyan işletmeler arasında yapılan işbirliğine dayalı anlaşmalardır. Literatürde; stratejik ittifaklar, işletme ittifakları, iş ortaklıkları, işbirliği ...
Çift yetenekli pazarlamanın sürdürülebilir rekabet avantajı yoluyla pazar ve finansal olmayan performans göstergeleri üzerindeki etkisi: Bilişim sektöründe bir araştırma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2016)
Son zamanlarda, işletmeler, özellikle değişimlerin sonucunda, öngörmesi zor bir yapıda olan küresel rekabet baskısı altında zorlanmaya başlamışlardır. İşletmelerin, rekabet baskısından kurtulmak amacıyla pazarlama yeteneklerini ...
Muhasebe meslek mensuplarında işe bağlılık, çalışma ahlakı ve mesleki etik davranış ilişkilerinin değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2016)
Muhasebe mesleği ekonomik ve sosyal sorumluluk yönü ağır basan bir meslek olarak, son derece özel ve önemli bir meslek alanıdır. Mesleğin çok yönlü sorumluk gerektiren yapısı, meslek mensuplarının sahip olduğu niteliklerle ...
Melez örgütlerde kurumsal karmaşaya verilen yanıtlar: Üniversite hastanelerinde bir araştırma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2017)
Bu çalışma yeni kurumsal kuramın önemli konularından biri olan kurumsal mantıklar zemininde hazırlanmıştır. Çalışmanın temel amacı, melez örgütler olan üniversite hastanelerinin hangi kurumsal mantıkların etkisi altında ...
Duygusal emek gösterimlerinin bireysel ve örgütsel öncülleri ile sonuçları üzerine bir araştırma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2018)
Bu doktora tezinin amacını Duygusal Emek gösteriminin bireysel ve örgütsel öncüller ile sonuçları arasındaki etkileşimlerinin bir yapısal eşitlik modeli aracılığı ile incelenmesi oluşturmaktadır. Bu amaca dönük olarak ...
Gösterişçi tüketimin öncülleri: Benlik, sosyal statü, materyalist değerler ve bireycilik-toplulukçuluk bağlamları
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019)
Bu çalışmada gösterişçi tüketim kavramının tüketim ve tüketici literatüründeki yeri belirlenerek gösterişçi tüketimi öncülleri benlik imaj uyumu, sosyal statü gösterimi ve materyalizm ile ilişkilendirmek ve bireycilik-to ...
Ulusal yenilik, ulusal rekabet ve ulusal yükseköğretim başarı ilişkisi: Panel veri analizi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019)
Bu çalışmada yenilik, rekabet ve yükseköğretim kavramları ulusal ölçekte ele alınmıştır. Ulusal yenilik, rekabet ve yükseköğretim başarı ilişkileri karşılıklı olarak panel veri analizi yöntemiyle incelenmiştir. İnceleme ...
Sembolik tüketimin ön ergen (tween) tüketicilerin satın alma niyeti üzerine etkisi: Sosyal ajanların aracılık rolü
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020)
Günümüzde tüketiciler ürün veya markanın yalnızca fonksiyonel özelliklerini değil aynı zamanda sembolik özelliklerini de satın almak istemektedirler. Bu da ürünün veya markanın taşıdığı sembolik anlamın giderek önem ...
Konaklama işletmelerinde paydaş ve yenilik odaklılığın işletme performansı üzerindeki etkileri: Antalya ili örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020)
Konaklama işletmelerinde paydaş ve yenilik odaklılığın işletme performansı üzerindeki etkilerinin: belirlenmesine yönelik yapılan bu tez çalışmasının temel amacı, pazarlamanın odağında sadece müşterilerin olmadığını, aynı ...