Abstract:
Çağımızın en belirgin özelliklerinden birisi, sürekli ve güçlü değişim dalgalarının
hemen her şeyi etkilemesidir. İsletmelerin de çevrelerine uyum sağlayabilmek ve bunu
temel alarak rekabet üstünlüğü elde edebilmek açısından gerekli düzeylerde yenilenmeleri
gerekmektedir. Özellikle ürün, süreç, organizasyonel yapı veya pazarlama uygulamalarına
ilişkin geliştirilebilecek bu yeniliklerin, isletmelerin bütünleşik performanslarını
yenilikçilik, üretim, pazar ve nihayet finansal performansları temelinde olumlu bir biçimde
etkileyebileceği öne sürülebilir.
Bu çalışmada öncelikle işletmelerde inovasyon için gerekli koşulların sağlanmasının
öneminden bahsedilmiş ve inovasyonun örgütsel performans ile ilişkisi açıklanmaya
çalışılmıştır. Bu amaçla, Çanakkale Seramik A.Ş. İşletmesi’nin inovasyon ve performans
göstergeleri boylamsal araştırma ile incelenerek, tümevarımsal bir yöntem takip edilmiştir.
Çalışmanın bulgularına göre, 2000-2009 yıllarını kapsayan zaman aralığında
gerçekleştirilen inovasyon çabalarının isletmenin bütünleşik örgütsel performansına
olumlu olarak yansıdığı belirlenmiştir.