Amaç: Sağlık hizmetlerinin gelişiminde ve yenilikçi programların
oluşturulmasında, hemşirelerin bireysel girişimcilik düzeylerinin ve
ilişkili faktörlerin belirlenmesinin gerekli olduğu düşünülmektedir.
Bu bağlamda bu çalışma, hemşirelik yüksekokulunda okuyan
öğrencilerin girişimcilik düzeylerini ve ilişkili faktörleri belirlemek
amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı olarak planlanan bu
çalışma İstanbul’da bir vakıf üniversitesi hemşirelik
yüksekokulunda okuyan 322 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışmada veriler sosyo-demografik özellikleri değerlendiren anket formu ve
Yılmaz ve Sünbül tarafından geliştirilen Üniversite Öğrencileri
Girişimcilik Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Bulgular:
Öğrencilerin girişimcilik ortalama ölçek puanı 139.75 ± 18,33 olup
yüksek girişimcilik düzeyine sahip oldukları belirlenmiştir. Herhangi
bir kulüp üyeliği olan öğrencilerin olmayanlara göre, mezun
olduktan sonra lisansüstü eğitime devam etmek isteyenlerin
istemeyenlere göre girişimcilik puanları istatistiksel olarak anlamlı
derecede yüksek bulunmuştur. Sonuç: Hemşirelik eğitim
müfredatına girişimcilik dersinin eklenmesi ve bu derslerde
girişimcilik ilkelerinden yararlanma konularına yer verilmesi sağlık
problemlerinin çözümüne önemli derecede katkı sağlayacağı
düşünülmektedir.
Aim: Entrepreneur characteristics of nurses individually and
determination of the related factors to be considered as a essential
for the improvement of the health service and innovative programs.
The aim of this research is to determine that the characteristic of
entrepreneurship and related factors of the nursing students.
Methods: Totally 322 nursing students from one private university
in Istanbul were surveyed using a survey that includes sociodemographic
characteristics and Student Entrepreneurship Scale
which is developed by Yilmaz and Sunbul, 2009. Results: The
main score of the scale was 139 which means “high rate
entrepreneurship”. Students with club membership and students
who were planning post-graduate education have higher score
than others. Conclusion: Consequently adding the
entrepreneurship courses to the nursing curriculum and learning
principle of the entrepreneurship to the solution of health problems is considered to be a significant contribute to improving health
services.