Çalışmanın amacı, öğrencilerin girişimcilik eğilimlerini arttırmak,
girişimci davranışlarını tetiklemek amacıyla oluşturulmuş bir eğitim
almalarının onların girişimcilik eğilim ve girişimci davranışları üzerindeki
etkisini anlamaktır. Bu amaçla, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi,
Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü örgün ve ikinci
öğretim birinci sınıf öğrencileri araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırma
süreci olan 2014-2015 eğitim yılı bahar yarıyılı boyunca, öğrencilerin
takımlar halinde yürüttükleri, planlanmış bir kurguda oluşturdukları ticari
girişimcilik projelerinin, ders dönemi başlangıç ve sonunda, onların
girişimcilik eğilimleri üzerinde bir etki yaratıp yaratmadığı ve oluşan
sonuçların hangi değişkenlerle ilişkili olabileceğine ilişkin bulgular
ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın deneysel tasarımına uygun
olarak 133 öğrenciyle düzenli aralıklarla görüşmeler gerçekleştirilmiştir.
Görüşmelerde öğrencilerin girişimcilik eğilim ve davranışlarının düzeyi,
yapılandırılmış sorulara verdikleri yanıtlar, oluşturulan gruplar içindeki
davranış ve katılımcılıkları değerlendirilmiştir. Araştırma ile girişimcilik
temelli tasarlanan derslerin öğrencilerin girişimci eğilim ve davranışları
üzerinde doğrudan etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
This article aims to explore and understand the impact of
entrepreneurship-oriented course designs and curriculums on
students’ entrepreneur tendencies and attitudes. In order to grasp the
triggering effect of these designs, Çanakkale Onsekiz Mart University
Biga Faculty of Economics and Administrative Sciences students were
incorporated into the research framework, which covered 2014-15
spring semester. Throughout the research, students -in groups/teamscarried
out commercial entrepreneurship projects within a specified
setup. The research inquired how/why these projects affected students’
entrepreneurship tendencies and what type of variables stimulated
these effects. According to the experimental segment of the research
133 students were regularly questionnaired. Depending on their
responses to the questionnaire questions, students’
participations/attitudes within the groups were evaluated. Via such
experiments, this research showed that entrepreneurship-oriented
courses have a direct and positive effect on students’ entrepreneur
tendencies and attitudes.