Kardeş, Servet(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-12-31)
Bireyin bütüncül gelişimi ve iyi becerilere sahip olabilmesi için erken çocukluk yıllarında
iyi bir eğitim alması gerekir. Erken çocukluk yıllarında çocuklara verilen eğitime temel
oluşturan programın kalitesi ve içeriği ...
Çıralı-Sarıca, Hatice; Koçak-Usluel, Yasemin(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-12-31)
Bu çalışmada, dijital hikâye anlatımı atölyeleri yoluyla Bilişim Teknolojileri (BT)
öğretmenlerinin mesleki yaşamları ile ilgili deneyimlerini ilk ağızdan kendi sesleri ile dile
getirebilmeleri ve bu dile getirilenlerin ...
Gürsel-Bilgin, Gülistan(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-12-31)
Dialogue promises fundamental opportunities for peace education pedagogy even in the
hidden culture of war and violence in varying educational settings. However, despite
remarkable theoretical literature focusing on ...
Uslu, Barış(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-12-31)
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de 12 yıllık zorunlu eğitimin uygulandığı 2012-13 – 2019-
20 Eğitim ve Öğretim Yılları arası eğitime dair temel istatistiklerin bütünsel olarak
incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, araştırma ...
Hacıömeroğlu, Güney(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-12-31)
Bu araştırmada Geng, Jong ve Chai (2019) tarafından geliştirilen FeTeMM eğitimi
hakkında öz yeterlik ve endişe ölçeğinin öğretmen adayları için Türkçeye uyarlama
çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Ölçek öz yeterlik, ...
Timur, Betül; Badur, Sercan(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-12-31)
Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve
Matematik) mesleklerine yönelik ilgilerini tespit etmektir. Bu araştırmada nicel araştırma
yöntemleri kapsamında, tarama araştırması ...
Aksoy, Şeyma; Özcan, Hasan(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-12-31)
Bu araştırmanın amacı altıncı sınıf “Ses ve Özellikleri” ünitesi kazanımlarını kapsayan bir
akademik başarı testi geliştirmektir. Araştırmanın örneklemini 2019–2020 eğitim öğretim
yılı bahar döneminde Doğu Anadolu ...
Güvendir, Emre; Acar-Güvendir, Meltem; Dündar, Sinem(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-12-31)
Bu çalışmanın amacı öğrencilerin yurt dışında dil eğitiminin sonunda ulaşabilecekleri
yetkinliklere ilişkin öngördükleri öz-yeterlik inançlarını ve beklentilerini önceden tespit
edecek bir veri toplama aracı geliştirmektir. ...
Yazıcı, Fatih; Sözbilir, Mustafa(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-12-31)
Bu çalışmanın amacı; 6. sınıf görme engelli öğrencilerin Fen Bilimleri dersi ve “Destek ve
Hareket Sistemi” konusuna yönelik bireysel öğrenme ihtiyaçlarını tespit etmek, bu
ihtiyaçları giderecek bir öğretim modeli ...
Uslu, Emine Merve(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-12-31)
Okul öncesi eğitimin en temel kaynaklarından olan çocuk kitapları, okul öncesi
öğretmenlerinin de sınıf içi uygulamalarında en çok kullandıkları eğitim araçlarındandır.
Okul öncesi öğretmenleri sınıfında çocuk kitaplarını ...
Taşkın, Tuğba(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-06-30)
Bu araştırmanın amacı, fizik, kimya ve biyoloji öğretmenlerinin tercih ettikleri eğitim
felsefelerini, bilimsel epistemolojik inançlarını ve bunlar arasındaki ilişkiyi çeşitli
değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın ...
Tekin, Oğuzhan(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-06-30)
Milli Eğitim Bakanlığı, son yıllarda daha az maliyetle daha fazla öğretmene ulaşmak
maksadıyla hizmet içi eğitim programlarında uzaktan eğitimi bir strateji olarak kullanmış,
bu kapsamda birçok eğitim planlamış ve ...
Özşen, Tolga(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-06-30)
Japonya’nın 19. yüzyılın son çeyreğinden itibaren tecrübe etmeye başladığı modernleşme ülkemiz de dâhil olmak üzere dünyadaki Japonya çalışmalarında farklı boyutlarıyla ilgi görmektedir. Türkiye’de bu sürece ilişkin ilgi ...
Balcı, Ali Tansu; Kocabaş, Ayfer(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-06-30)
Eleştirel Pedagoji, Frankfurt Okulunda temellenen eleştirel teorinin eğitime yansıması
olarak değerlendirilmektedir. Temel olarak günümüz egemen eğitim sisteminin göz ardı
ettiği eğiten ile eğitilen arasındaki her türlü ...
Adıgüzel, Merve; Yılmaz, Mehmet(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-06-30)
Bu araştırma, biyoloji öğretmen adaylarının Genel Biyoloji I dersi kapsamındaki konulara
yönelik, kavram yanılgılarını sistematik bir yönergenin takip edilerek belirlenmesi ve
giderilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaç ...
Öztürk Çalıkoğlu, Halime; Çekiç, Osman(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-06-30)
There are diversified experiences among countries with respect to formulation,
implementation and outcomes of voucher policies around the world. Education Incentive
Policy (EIP) was introduced as a privatization mechanism ...
Peker, Hilal; Arslan, Zeynep(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-06-30)
Merrill Swain, who coined the Output Hypothesis, has been one of the important figures
in the Second Language Acquisition field. She propounded her theory as complementary
to Stephen Krashen’s Input Hypothesis suggesting ...
Eskimen, Ayşe Derya(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-03-26)
Bu araştırma, lise öğrencilerinin edebiyata yönelik algılarını, metaforlar yardımıyla ortaya
koymayı amaçlamaktadır. Metafor ve eğitim kavramları birbirleriyle ilişkilidir. Zira
metafor ve metaforik düşünce, öğrencilerin ...
Demir, Bora(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-03-26)
Community service applications is a course provided by faculties of education in order to
give the prospective teachers the chance to identify social problems related their field,
develop project focused on social problems, ...
Yüksel Şahin, Fulya; Taşkın, Tülay(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-03-26)
Araştırmada, çalışmayan ev kadınlarının mutluluk ve kişisel gelişim yönelimi
düzeylerinin bazı kişisel değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın
çalışma grubu, “uygun örnekleme” yoluyla seçilmiştir. ...