Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorSarıyer, Nilsun
dc.date.accessioned2015-05-12T12:49:45Z
dc.date.available2015-05-12T12:49:45Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationSarıyer, N. (2008). Analitik hiyerarşi yöntemiyle gençlerde danışma gruplarının sigara marka seçimine etkisinin belirlenmesi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2), 113-131.en_US
dc.identifier.issn1306-8946
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/951
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sigara içen gençlerin marka tercihinde etkilendikleri danışma gruplarını tespit etmektir. Araştırmada kümeleme yöntemiyle örnek kütle belirlenmiştir. Veriler, Yozgat il merkezinde eğitim gören 738 öğrenciden anket yöntemiyle toplanmıştır. Verilerin analizinde, Analitik Hiyerarşi Yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmada gençlerin sigara içme oranı, 56.1 olarak saptanmıştır. Araştırma sonucunda yabancı sigara markasını içmeyi tercih eden onlu yaştaki gençlerin oyunculardan; yerli markayı tercih edenlerin ise arkadaşlarından etkilendikleri ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate reference groups affecting cigarette brand prefence in youth smoking. The sample of the survey is determined by cluster sampling method. Data has been collected from 738 students who get education in Yozgat city center. Data is analyzed with Analytic Hierarchy Process. Smoking prevalence was 56.1% in this study. It was found out that teenagers smoking foreign brand of cigarette were influenced by actors. Furthermore, teenagers smoking domestic brand of cigarette were influenced by friends.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDanışma grubuen_US
dc.subjectAnalitik hiyerarşi yöntemien_US
dc.subjectOnlu yaş pazarıen_US
dc.subjectSigara pazaren_US
dc.subjectMarka tercihien_US
dc.subjectReference groupen_US
dc.subjectAnalytic hierarchy processen_US
dc.subjectTeenagers marketen_US
dc.subjectCigarette marketen_US
dc.subjectBrand prefenceen_US
dc.titleAnalitik Hiyerarşi Yöntemiyle Gençlerde Danışma Gruplarının Sigara Marka Seçimine Etkisinin Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining the Effect of Reference Groups on the Teenagers' Preference of Cigarette Brand by Analytical Hierarchy Processen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR17227en_US
dc.relation.ispartofGirişimcilik ve Kalkınma Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record