Kobi Girişimcilerinin Tek Başına İşletme Sahibi Olmak yada Ortaklık Kurmakla İlgili Yaklaşımları : Bir Alan Araştırması
Citation
Durak, İ. (2011). Kobi girişimcilerinin tek başına işletme sahibi olmak yada ortaklık kurmakla ilgili yaklaşımları: bir alan araştırması. Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(1), 239-256.Abstract
KOBİ’ler ve girişimcilik ülkelerin gelişmesinde en önemli güç kaynaklarından biridir. Girişimcilikle sağlanan ekonomik kalkınma siyasi gücü, teknolojik ve bilimsel gelişmeyi de etkilemektedir. Diğer taraftan ülkenin geneline yayılan girişimsel faaliyetler bölgelerarası gelişmişlik farkını azaltmaktadır. Bir ülkedeki KOBİ’ler ve girişimci faaliyetler o ülkenin en önemli kaynaklarından birini oluşturmaktadır. Çünkü girişimcilerin kurdukları işletmeler ve girişimsel faaliyetler hem ülke için değer yaratmakta hem de istihdam olanakları sağlamaktadır. Günümüzde bütün dünyanın pazar olarak kabul edilmesinden dolayı KOBİ’lerin ve girişimcilerin sorumlulukları ve aldıkları riskler artmaktadır. Bu kapsamda özellikle küçük ölçekli işletme girişimcilerinin ortaklıklar ve işbirliklerine yönelerek küresel pazarda rekabet güçlerini artırmaları gerekmektedir. Bu çalışmada, girişimcilerin ortaklık kurmaya yönelik tutum ve düşünceleri tespit edilmeye çalışılmıştır. SME’s and entrepreneurship is one of the important sources for developing countries. Economic development extended entrepreneurship effects political ability, technological and scientific advances. On the other hand,entrepreneurship expansive globaly country decreases to inter-regional differences in terms of development. SME’s and entrepreneurs’ activities in a country is one of the the most important sources of a country. Because, business which was promoted entrepreneurs and entrepreneurship activities creates of value forthe country also job creations. At the present day, due to world as a whole was accepted as a market responsibilities and risk increase for entrepreneurs. In this context, specially entrepreneurs of small small enterprises is required procompetition activites by partnership and cooperation in the global market. In this study, it was tried to determine entrepreneurs’ approach orientated establishment of partnership and opinion.
Collections
The following license files are associated with this item: