Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇetin, Hakan
dc.contributor.authorIrmak, Sezgin
dc.date.accessioned2015-03-20T07:06:53Z
dc.date.available2015-03-20T07:06:53Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationÇetin, H. ve Irmak, S. (2014). Elektronik alışverişte akademisyenlerin güvenlik ve risk algılarının belirlenmesi. Yönetim Bilimleri Dergisi, 12(24), 275-294.en_US
dc.identifier.issn1304-5318
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/768
dc.description.abstractElektronik alışverişin önem kazanmasıyla işletmeler internet dünyasında pazar paylarını artırmak için stratejilerini belirlerken, algılanan güvenlik ve risk faktörlerini de göz önünde bulundurmalıdır. Bu çalışmada akademisyenlerin elektronik alışverişte güvenlik ve risk algıları belirlenmeye çalışılmıştır. Veriler elektronik ortamda toplanmış ve 40 farklı üniversiteden toplam 367 kullanılabilir anket elde edilmiştir. Demografik özellikler bakımından çok az farklılıklar bulunmuş, risk algıları bakımından ise kümeleme analizi sonucunda katılımcılar 4 farklı kümede toplanmıştır. Elektronik alışverişte güvenliğe ve risk algılarına ilişkin bulgular çalışmada detaylı olarak verilmiştir. Elektronik ticaret boyutu olan işletmelerin bu bulguları göz önüne alarak gerekli iyileştirmeleri yapmaları elektronik alışveriş potansiyelini arttırıcı etki oluşturabilecektiren_US
dc.description.abstractOnline shopping has been gaining importance and businesses want to increase their market share in the Internet. To realize this aim, they should consider the customers’ perceptions on security and risk factors. This study aimed at determining the security and risk perceptions of the academicians on online shopping. Data has been collected using internet survey and 367 useful questionnaires were gathered from 40 different universities. Slight differences were found with respect to demographic characteristics. Academicians grouped together in 4 clusters according to their risk perceptions. Findings with regard to security and risk perceptions on online shopping were presented in the study in detail. E-commerce businesses could take into account the findings of this study and they can make necessary improvements in order to increase online shopping potential of their businesses.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectElektronik alışverişen_US
dc.subjectGüvenlik ve risk algısıen_US
dc.subjectBilgi güvenliğien_US
dc.subjectOnline shoppingen_US
dc.subjectSecurity and risk perceptionen_US
dc.subjectInformation securityen_US
dc.titleElektronik Alışverişte Akademisyenlerin Güvenlik ve Risk Algılarının Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining the Security and Risk Perceptions of Academicians on Online Shoppingen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR202292en_US
dc.authoridTR123015en_US
dc.relation.ispartofYönetim Bilimleri Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record