Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKaradeniz, Mustafa
dc.contributor.authorBaşaran, Hüseyin
dc.date.accessioned2015-03-20T06:38:28Z
dc.date.available2015-03-20T06:38:28Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationKaradeniz, M. ve Başaran, H. (2014). Lojistik işletmelerde kullanılan bilgi sistemlerinin müşterilerin hizmet algısı üzerine etkisinin araştırılması. Yönetim Bilimleri Dergisi, 12(24), 293-273.en_US
dc.identifier.issn1304-5318
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/767
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, lojistik işletmelerde gün geçtikçe daha sık kullanılan lojistik bilgi sistemlerinin müşterilerin hizmet kalitesi algısı üzerine yaptığı etkiyi incelemektir. Çalışmada en sık kullanılan lojistik bilgi sistemlerinin müşteriler tarafından algılanabilen “lojistik bilgi teknolojileri” ve “operasyonel bilgi paylaşımı” yönlerinin lojistik hizmet kalitesi faktörlerinden; “Personel Kalitesi”, “Bilgi Kalitesi”, “Zamanındalık”, “Uyuşmazlıkların Çözümü”, “Cevap Verebilirlik”, “Sipariş Süreci”, “Tatmin” üzerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmada Türkiye’nin farklı bölgelerinde faaliyet gösteren kolayda örnekleme yöntemi ile seçilmiş kurumsal müşterilere uygulanan araştırmanın verileri SPSS paket programı kullanılarak değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırılan model üzerinde işletmeler tarafından kullanılan lojistik bilgi sistemlerinin farklı müşterilerin hizmet algısının belirli faktörleri üzerinde anlamlı etkileri olduğu tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to analyze the effect of logistic information systems which is widely used lately by logistic enterprises, on customers’ perception of service quality. In the study, “Logistic Information Technology” and “Operational Information Exchange” the perceivable sides of common logistics information systems by customers’ effect on Logistic Service Quality factors; “Personnel Quality”, “Information Quality”, “Timeliness”, “Discrepancy Handling”, “Responsiveness”, “Ordering Process” and “Satisfaction” examined. The study is conducted on corporate customers operates in different regions of Turkey chosen by random sampling. The results of research analyzed through the SPSS program. Consequently, meaningful correlations between the factors of Logistic Service Quality and Logistic Information Systems determineden_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLojistik bilgi sistemlerien_US
dc.subjectHizmet kalitesien_US
dc.subjectLojistik hizmet kalitesien_US
dc.subjectLogistic information systemsen_US
dc.subjectService qualityen_US
dc.subjectLogistic service qualityen_US
dc.titleLojistik İşletmelerde Kullanılan Bilgi Sistemlerinin Müşterilerin Hizmet Algısı Üzerine Etkisinin Araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeThe Effect of Logistics Information Systems Utilization in Logistic Enterprises on Customers’ Perception of Serviceen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridYen_US
dc.relation.ispartofYönetim Bilimleri Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record