dc.contributor.author | Yiyit, Tuba | |
dc.contributor.author | Çorbacıoğlu, Sıtkı | |
dc.date.accessioned | 2015-03-19T15:45:16Z | |
dc.date.available | 2015-03-19T15:45:16Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Yiyit, T. ve Çorbacıoğlu, S. (2014). Devlet üniversitelerinde stratejik planlama ve örgütsel öğrenme ilişkisi üzerine bir araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 12(24), 171-204. | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-5318 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/765 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, birçok kamu idaresi ve kurumunun hazırlamak zorunda oldukları stratejik planların etkililiği ile örgütsel öğrenme arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Bir devlet üniversitesinde gerçekleştirilen araştırma, keşfedici bir nitel, örnek olay çalışması olup, üniversitenin akademik bölümlerince hazırlanan stratejik planları ele almaktadır. Araştırma kapsamında, sekiz fakülte ve bir yüksekokul ile rektörlük nezdinde 32 adet yarı yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Çalışma üç adet araştırma sorusu çerçevesinde planlanmıştır. Söz konusu araştırma soruları, Üniversitede “değişime gösterilen örgütsel açıklık”, “enformasyona ulaşma, paylaşma ve kullanma çabası” ile “planın örgütsel etkililiğe katkısına” odaklanmıştır. Sonuçlar, çift döngülü örgütsel öğrenme gerçekleşmeden, planlı değişimin gerçekleşmesinin zorluğunu ortaya koymaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | This study analyzes the relationship between organizational learning and the effectiveness of strategic plans prepared by public organizations as a result of the legal obligation. This research on a state university is a qualitative and an exploratory case study analysis that examines the strategic plans of academic departments. Thirty-two semi-structured interviews were conducted at academic departments, faculties-schools, and the Rectorate. The study involves three research questions that focus on “organizational openness towards change”, “efforts regarding information search, exchange and its use in decision-making”, and “contribution of planning to organizational effectiveness.” The results indicate the difficulty of planned change unless double-loop organizational learning occurs | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Örgütsel öğrenme | en_US |
dc.subject | Stratejik planlama | en_US |
dc.subject | Zihinsel modeller | en_US |
dc.subject | Organizational learning | en_US |
dc.subject | Strategic planning | en_US |
dc.subject | Mental models | en_US |
dc.title | Devlet Üniversitelerinde Stratejik Planlama ve Örgütsel Öğrenme İlişkisi Üzerine Bir Araştırma | en_US |
dc.title.alternative | Research on Relationship between Strategic Planning and Organizational Learning at State Universities | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | TR17018 | en_US |
dc.authorid | TR171799 | en_US |
dc.relation.ispartof | Yönetim Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |