Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorAkçil Ok, Mehtap
dc.contributor.authorGirgin, Fatma Merve
dc.date.accessioned2015-03-17T12:13:13Z
dc.date.available2015-03-17T12:13:13Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationAkçil Ok, M. ve Girgin, F. M. (2015). Ankara’da iki özel yurt işletmesinde servqual yöntemi ile hizmet kalitesinin ölçülmesi. Yönetim Bilimleri Dergisi, 13(25), 295-323.en_US
dc.identifier.issn1304-5318
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/755
dc.description.abstractHayatımızın her alanında karşımıza çıkan hizmet kavramı, yaşantımızın bir parçası olmasına rağmen, hizmet kavramının soyutluğu, hizmet algılanmasında ve hizmet beklentilerinin ölçülmesinde oldukça zordur. Hizmet kalitesinin müşteri tarafından değerlendirilmesi, somut ürünlerinin kalitesinin değerlendirilmesinden çok daha zordur. Servqual tekniği hizmet kalitesini; fiziki görünüm, güvenilirlik, heveslilik, güven ve empati boyutları altında değerlendirmektedir. Bu çalışma, Ankara’da iki özel yurt işletmesinde barınan öğrencilerin, kaldıkları yurtlardan kendilerine sunulan hizmet kalitesini, yurtlardan nasıl bir hizmet algıladıklarını ve nasıl bir hizmet beklediklerini saptamak amacıyla ve iki özel yurt işletmesinin birbirleri arasında fark olup olmadığını test etmek için yapılmıştır. Yurtların hizmet kalitesini ölçmek için Parasuraman, Zeithaml ve Berry’nin (PZB) geliştirdiği anket kullanılmıştır. Özel Loft öğrenci yurdu’nda 65 ve Devlet Üniversitesi Özel öğrenci yurdu’nda 214 öğrenci olmak üzere toplamda 279 öğrenciye servqual hizmet kalitesi anketi uygulanmıştır. Toplanan veriler doğrultusunda, iki yurtta da öğrencilerin yurt hizmetinden memnuniyetinin beklentilerinin altında kaldığı ve iki yurdun da fiziksel özellikler boyutunun hizmet kalitesi haricinde diğer tüm boyutlarının düşük olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn every area of our lives we face the concept of service, although a part of our lives, the intangibility of the service concept, service perception and expectations of service is quite difficult to measure. Evaluation of quality of service by the customer, the quality of concrete products is much more difficult to assess. The Servqual method that combines the dimensions of tangibles, reliability, esponsiveness, assurance and empathy helps to measure the service quality. This study, two private dormitories in Ankara housing students, the quality of the services provided to them from staying dormitories, how they perceive a service they expect and the test was carried out whether there is a difference between each of the two private dorms. Parasuraman, Zeithaml and Berry (PZB) has developed questionnaire to measure the quality of services abroad was used. The questionnaire of Servqual service quality was carried out total of 279 students which included Private Loft in dorm 65 and the State University 214 students in private dormitories. According to the results of data, two dormitories of the students’ dormitories service satisfaction remains below expectations and tangibles of two of the dormitories except for the quality of service all other dimensions are determined to be low.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHizmeten_US
dc.subjectHizmet kalitesien_US
dc.subjectMemnuniyeten_US
dc.subjectServqualen_US
dc.subjectYurt hizmetien_US
dc.subjectDormitories servisen_US
dc.subjectServiceen_US
dc.subjectService qualityen_US
dc.subjectServqualen_US
dc.subjectSatisfactionen_US
dc.titleAnkara’da İki Özel Yurt İşletmesinde SERVQUAL Yöntemi İle Hizmet Kalitesinin Ölçülmesien_US
dc.title.alternativeThe Measure of Service Quality with SERVQUAL Method in Two Private Dormitories in Ankaraen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR115930en_US
dc.relation.ispartofYönetim Bilimleri Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record