Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorGüneş, Ezgi
dc.contributor.authorSerbes, Şakir
dc.date.accessioned2024-12-03T07:55:08Z
dc.date.available2024-12-03T07:55:08Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationGüneş, E., & Serbes, Ş. (2024). Zumba Etkinliklerinin Lise Öğrencilerinin Fiziksel Uygunluklarına Etkisinin İncelenmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 32-57.en_US
dc.identifier.issn2687-2080
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/comusbd/issue/86014/1485636
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6696
dc.descriptionBu makale Ezgi Güneş’in tez çalışmasından üretilmiştir.en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmada Zumba® Fitness etkinliklerinin, liseli kadın öğrencilerin fiziksel uygunluklarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırmaya, yaş ortalaması 15,61±0,26 yıl olan toplam 30 öğrenci dahil edilmiştir. Katılımcılar rastgele zumba grubu (ZG) ve kontrol grubu (KG) olarak ayrılmıştır. ZG (n=15) yer alan öğrencilere, 6 hafta süreyle haftada 3 gün birer saat Zumba Fitness programı uygulanmıştır. KG (n=15) öğrencilerine ise günlük hayatlarındaki fiziksel hareketlerinde bir değişiklik yapmamaları istenmiştir. Öğrencilerin boy, ağırlık, esneklik, kol kuvveti, karın kası kuvveti, 1600m koş-yürü performansı ve Vo2max.değerleri FITNESSGRAM test protokollerine uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Ölçümler Zumba® Fitness programı uygulanmadan önce (ön test), dördüncü hafta bitiminde (izleme testi) ve program tamamlandıktan sonra (son test) alınmıştır. Tüm verilerin tanımlayıcı analizleri hesaplanmış, normal dağılım değerlendirilmesi Shapiro-Wilk, varyansların eşitliğini değerlendirmek için Levene testi kullanılmıştır. KG ve ZG karşılaştırılması Mann- Whitney U testi ile analiz edilmiştir. Grup içi ön test, izleme testi ve son test karşılaştırmaları Friedman testine göre araştırılmıştır. Farkların belirlenmesinde çoklu karşılaştırma testlerinden Bonferroni analizinden yararlanılmıştır. Bulgular: Öğretmenlik Araştırma bulgularına göre, KG ve ZG ön test karşılaştırılmasında tüm değişkenlerde anlamlı düzeyde farklılık olmadığı belirlenmiştir (p >.05). KG ön test, izleme testi ve son test karşılaştırılmasında farklılık olmadığı (p >.05) tespit edilmiştir. ZG ön test, izleme testi ve son test karşılaştırılmasında ise anlamlı düzeyde farklılıklar olduğu (𝜒����������2 (2)=27,000 p=0,000) belirlenmiştir. Bu farklılıkların ağırlık, BKİ, esneklik, 1600m ve VO2max.ölçümleri arasında olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Sonuç olarak, uygulanan Zumba® Fitness programının kadın lise öğrencilerin ağırlık ve BKİ değerlerini düşürdüğü, esneklik ve aerobik dayanıklılık düzeyini artırdığı, kol ve karın kası kuvvet ve dayanıklılıklarına etki etmediği görülmüştür. Araştırma sonuçlarından hareketle Zumba® Fitness, lise beden eğitimi dersleri ve ders dışı etkinliklerinde, alternatif bir etkinlik olarak kullanılması bu araştırmanın genel bir önerisi olarak sunulabilir.en_US
dc.description.abstractPurpose: The aim of this study is to investigate the effect of Zumba® Fitness activities on the physical fitness levels of high school girls. Method: The study included 30 students with a mean age of 15,61±0,26. Participants were grouped as zumba group (ZG) (n=15) and control group (CG) (n=15). ZG students had received 1 hour Zumba Fitness program 3 times in a week during 6 week period. CG students were not asked to change in their daily life routines. All students' height, weight, flexibility, arm strength, abdominal strength, 1600m run-walk performance, and VO2max.measurements were carried out following the FITNESSGRAM test protocols. Measurements were conducted before the Zumba® Fitness program as pre-test, at the end of the fourth week as follow-up test, and after the program as post-test. Descriptive analysis of all data was calculated, Shapiro-Wilk test for checking of the normal distribution, Levene’s test for checking the homogeneity of variance were controlled. ZG and CG were compared by applying MannWhitney U test. Within-group, pretest, follow-up test, and posttest comparisons were investigated by Friedman test. Bonferroni analysis, as one of the multiple comparison tests, was used for determining the differences. Results: According to findings, there were no significant differences between ZG and CG pre-test scores in all variables (p >.05). There were no significant differences in comparing CG’s pre-test, follow-up test, and post-test (p >.05). However, significant differences were observed in comparing ZG’s pre-test, follow-up test, and post-test (𝜒���������2 (2)=27,000 p=0,000). The observed differences were between weight, BMI, flexibility, 1600m, and Vo2max.measurements. Conclusion: As a result, it was observed that applied Zumba ® Fitness program decreased the weight and BMI values of high school female students, increased the level of flexibility and aerobic endurance, and did not create any change in the strenght and the endurance of the arm and abdominal muscles. Based on the results of this study, it can be recommended that Zumba® Fitness activities are alternatives to physical education classes and extra-curricular activities for high school students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeden eğitimien_US
dc.subjectLiseen_US
dc.subjectZumba® Fitnessen_US
dc.subjectFitnessgramen_US
dc.subjectFiziksel uygunluken_US
dc.subjectPhysical educationen_US
dc.subjectHigh schoolen_US
dc.subjectPhysical fitnessen_US
dc.titleZumba Etkinliklerinin Lise Öğrencilerinin Fiziksel Uygunluklarına Etkisinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeZumba Activities of High School Girls Investigation of the Effect on Physical Fitnessen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-0271-6753en_US
dc.relation.ispartofÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage32en_US
dc.identifier.endpage57en_US
dc.institutionauthorSerbes, Şakir
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.authorwosid-en_US
dc.authorscopusid57193503806en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record