Spor Eğitimi Alan Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Düzeylerinin Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi
Künye
Keklik, K., Karaboğa, H. A., & Kürkçü, R. (2023). Spor Eğitimi Alan Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Düzeylerinin Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(2), 37-52.Özet
Amaç: Bu çalışmanın amacı spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin sosyalleşme
düzeylerinin temel demografik değişkenler açısından incelenmesidir.
Yöntem: Araştırmanın örneklemi 2021-2022 eğitim öğretim yılında 5 farklı ilde yer alan
devlet üniversitelerinin (Amasya, Tokat, Samsun, Kastamonu, Zonguldak) Spor Bilimleri
Fakültesinde öğrenim gören 184 kadın ve 332 erkek öğrenciden oluşmuştur. Verilerin
toplanmasında araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” ve sosyalleşme
düzeylerinin belirlenmesinde, Şahan (2007) tarafından geliştirilen ‘’Spor ve Sosyalleşme
Ölçeği” ’nin ‘‘Sosyalleşme Boyutundan’’ yararlanılmıştır. Verilerin analizinde parametrik
testlerden t-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Parametrik testlerin kullanımının uygun olmadığı
durumlarda ise parametrik testlerin alternatifi olan Mann Whitney U ve Kruskal-Wallis
testlerinden yararlanılmıştır.
Bulgular: Araştırma sonucunda öğrencilerin cinsiyet, öğrenim gördükleri üniversite ve bölüm
seçimi ile ilgili tercihleri bakımından sosyalleşme düzeylerinde istatistiksel açıdan anlamlı
farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.
Sonuç: Çalışma, elde edilen bulgular neticesinde gelecekte spor bilimleri alanında yapılacak
araştırmalara kaynak teşkil edecektir. Purpose: The purpose of this study is to examine the socialization levels of sports education
students in terms of basic demographic variables.
Method: The sample of the research consisted of 184 female and 332 male students who
were enrolled in the Faculty of Sport Sciences at universities in five different provinces
(Amasya, Tokat, Samsun, Kastamonu, Zonguldak) during the 2021-2022 academic year. The
researchers used a "Personal Information Form" to collect data and the "Socialization
Dimension" of the "Sports and Socialization Scale" developed by Şahan (2007) to measure
socialization levels. Parametric tests such as t-test and ANOVA were used to analyze the data.
Non-parametric tests such as Mann Whitney U and Kruskal-Wallis tests were used as
alternatives to parametric tests when appropriate.
Results: The research found statistically significant differences in socialization levels of
students based on gender, university, and department choice.
Conclusion: The findings of this study can serve as a foundation for future research in the
field of sports sciences.
Cilt
6Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/comusbd/issue/78982/1257797https://hdl.handle.net/20.500.12428/6660