Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorSontur, Ramazan
dc.contributor.authorBilgili, Erkan
dc.contributor.authorÖğüt, Cuma
dc.date.accessioned2024-10-17T05:57:59Z
dc.date.available2024-10-17T05:57:59Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationSontur, R., Bilgili, E., & Öğüt, C. (2021). Ailenin Akademik Tutumunun Öğrenme Sorumluluğuna Etkisi: Ortaokul Öğrencileri Örneği. Biga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(3), 301-309.en_US
dc.identifier.issn2757-573X
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/biibfd/issue/69413/1103180
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/6559
dc.description.abstractEbeveynlerin çocuklarının akademik hayatındaki tutumları, öğrencilerin akademik başarısı üzerinde etkili olduğu yaygın olarak kabul edilmektedir. Öğrencilerin okulda başarılı olmaları için ihtiyaç duydukları sosyal ve entelektüel sermayenin çoğunu doğrudan etkileyen ve öğrenme sorumluluğuna sahip olmasını sağlayan, çocuğun ev ortamı ile ailelerin sergiledikleri akademik tutumdur. Bu çalışmanın amacı, 300 ortaokul öğrencisi için ailenin akademik tutumunun öğrenme sorumluluğu ile ilişkisini ortaya koymaktır. . Korelasyon analizi sonucunda, ebeveyn akademik başarı baskısı boyutu ebeveyn akademik başarı desteği boyutu ile %68.4 azaltıcı yönde, öğrenme sorumluluğu ile %67.9 pozitif yönlü anlamlı ilişkilidir. Ebeveyn akademik başarı desteği boyutu öğrenme sorumluluğu ile %71.4 pozitif yönlü anlamlı ilişkili olarak belirlenmiştir. Regresyon analizi sonucunda, ailenin akademik tutum puanı 1 br arttığında öğrenme sorumluluğu 0.685 br. artmaktadır. Ebeveyn akademik başarı baskısı 1 br arttığında öğrenme sorumluluğu 0.684 br. azalmakta ve ebeveyn akademik başarı desteği 1 br arttığında öğrenme sorumluluğu 0.718 br. artmaktadır. Görüleceği üzere, ailenin akademik tutumu öğrenme sorumluluğu üzerinde anlamlı etkili çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractIt is widely accepted that the attitudes of parents in their children's academic life have an impact on the academic success of students. It is the home environment of the child and the academic attitude of the families that directly affect most of the social and intellectual capital students need to be successful at school and enable them to take responsibility for learning. The aim of this study is to reveal the relationship between the academic attitude of the family and the responsibility for learning for 300 secondary school students. . As a result of the correlation analysis, the dimension of parental academic achievement pressure was significantly associated with the dimension of parental academic achievement support in a decreasing direction by 68.4%, and with the responsibility of learning 67.9% in a positive direction. Parental academic achievement support dimension was determined to be positively and significantly related to learning responsibility by 71.4%. As a result of the regression analysis, when the academic attitude score of the family increases by 1 br, the learning responsibility is 0.685 br. increasing. When the parental pressure for academic achievement increases by 1 br, the responsibility for learning becomes 0.684 br. decreases and when parental academic achievement support increases by 1 br, learning responsibility becomes 0.718 br. increasing. As can be seen, the academic attitude of the family has a significant effect on learning responsibility.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectAile Akademik Tutumuen_US
dc.subjectÖğrenme Sorumluluğuen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectFamily Academic Attitudeen_US
dc.subjectResponsibility for Learningen_US
dc.titleAilenin Akademik Tutumunun Öğrenme Sorumluluğuna Etkisi: Ortaokul Öğrencileri Örneğien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Family's Academic Attitude on Responsibility to Learning: Example of Secondary School Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBiga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage301en_US
dc.identifier.endpage309en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record