dc.contributor.advisor | Başar, Mustafa Aydın | |
dc.contributor.author | Akal, Şeyhmus | |
dc.date.accessioned | 2014-08-20T06:19:04Z | |
dc.date.available | 2014-08-20T06:19:04Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-06-28 | |
dc.identifier.citation | Akal, Ş. (2010). İlköğretim okullarında, okul aile birliği görevlerine verilen önem derecesi ve bu görevlerin gerçekleşme düzeyi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/647 | |
dc.description.abstract | Okulda başarının yakalanmasında birçok faktör rol oynamaktadır. Başarının yakalanmasında öğrencinin gelişim özellikleri kadar, öğretmen nitelikleri, okul yönetiminin yapısı ve ailenin tutumu önemli bir etkiye sahiptir. Öğrencilerin okul başarısı sadece okulda öğretmen-öğrenci etkileşimi sonucunda gerçekleşmemektedir. Ebeveynler de çocuklarına okuldaki etkinlikleri tamamlayıcı nitelikte çok önemli katkılar sunabilirler. Okullarda, velilerin katılımı çoğunlukla “okul aile birlikleri” aracılığı ile gerçekleşmektedir. Çoğunluğu okulun velilerinden oluşan “Okul aile birliği” yönetimleri okula önemli katkılar sağlamaktadır. Bu nedenle birlik yönetiminde görev alan velilerin okul aile birliklerinin çalışmalarının önemi ve görevlerin yerine getirilmesi hakkındaki görüşleri önemlidir. Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarındaki okul-aile birliği yönetim kurulu ve denetim kurulu üyesi velilerin, Okul-Aile Birliği Yönetimlerinin görevlerine verdikleri önem derecesi ve bu görevlerin gerçekleşme düzeyine ilişkin görüşlerini görüşleri arasında yönetimde görev alma sürelerine göre anlamlı fark olup olmadığını ortaya koymaktır. Tarama modelinde ele alın çalışmada, okul aile birliği yönetim kurulunun görevlerine ilişkin hazırlanan anket formu ile belirlenen örneklem grubundan toplanan veriler analiz edilerek, bulgulara ve sonuçlara ulaşılmıştır. Veriler örneklem grubu olarak belirlenen 30 ilköğretim okulundaki 278 veliden toplanmıştır. Okul aile birliği yönetim kurulu ve denetim kurulu üyesi velilerinin görüşlerine göre, okul aile birliklerinin görevleri oldukça önemli görülmekle birlikte, görevlerin yerine getirilme derecesi orta düzeyde kalmaktadır. Bunun yanında, birlikte daha çok sosyal etkinlikler, parasal nitelikteki maddi görevler ön plana çıkmakta, eğitimsel görevlere üyelerin katkısı düşük düzeyde kalmaktadır. Velilerin okul çalışmalarına tüm alanlarda katılımlarının sağlanmasına ortam hazırlanması, okul aile birliğinde görev alan velilerin okula katkı alan ve türlerinin zenginleştirilmesi amacıyla velilere yönelik eğitimler yapılması çalışmanın önerileri olarak sunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul aile birliği | en_US |
dc.subject | Veli katılımı | en_US |
dc.subject | Okul aile birliği görevleri | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında, okul aile birliği görevlerine verilen önem derecesi ve bu görevlerin gerçekleşme düzeyi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.institutionauthor | Akal, Şeyhmus | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |