Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorYaşar, Okan
dc.contributor.authorÖztura, Erdal
dc.date.accessioned2014-08-19T11:06:22Z
dc.date.available2014-08-19T11:06:22Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-06-30
dc.identifier.citationÖztura, E. (2010). Truva Tarihi Milli Parkı, Kazdağı Milli Parkı ve Spil Dağı Milli Parkı ziyaretçilerinin Türkiye'de milli park kavramı ve eğitimi üzerine görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkaleen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/638
dc.description.abstractBu çalışmada “Truva Tarihi Milli Parkı, Kaz Dağı Milli Parkı ve Spil Dağı Milli Parkı ziyaretçilerinin Türkiye’de milli park kavramı ve eğitimi üzerine görüşlerinin değerlendirilmesi” amaçlanmıştır. Mekansal farklılıkları bulunan alanların korunması için milli park ve milli park statüsünde alanlar tesis edilmektedir. Böylece mekansal farklılıklar koruma altına alınarak hem bu alanların nitelikleriyle gelecek nesillere aktarılması, hem de sürdürülebilir kullanım ilkeleri çerçevesinde ziyarete açılması hedeflenmektedir. Toplumun tüm kesimlerini milli parkların niteliklerinden (doğal, tarihi ve kültürel) hareketle bilgilendirmek, bilinçlendirmek, olumlu ve kalıcı davranış değişiklikleri sağlamak ve çevresel sorunların çözümüne fertlerin aktif katılımlarını sağlamak çevre eğitiminin temel hedefleri arasındadır. Çanakkale İli sınırları içinde yer alan Truva Tarihi Milli Parkı, Balıkesir İli sınırları dahilinde yer alan Kazdağı Milli Parkı ve Manisa İli sınırları içinde yer alan Spil Dağı Milli Parkı ziyaretçilerinin görüşleri; Türkiye’de “Milli Park” kavramının nasıl algılandığı ve “milli park eğitimi” konusunda veri sağlamaktadır. Bu araştırma; ülkemizde yer alan üç önemli ve ziyaretçisi fazla olan Truva Tarihi Milli Parkı, Kazdağı Milli Parkı ve Spil Dağı Milli Parkı ziyaretçilerinden (yerli) hareketle ülkemizde “milli park” kavramına ve “milli park eğitimine” ilişkin park ziyaretçilerinin görüşlerinin ortaya konulması ve milli park kavramının algılanması, milli park eğitimi konusunda nerede bulunduğumuzu tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında 750 ziyaretçi (yerli) ile görüşülmüş ve bu ziyaretçilere anket yöntemi uygulanmış ve mülakatlar yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS paketi ile analiz edilip yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda milli park ziyaretçilerinin Milli Park kavramı konusunda gerekli bilinç, tutum ve davranışa sahip olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMilli parken_US
dc.subjectMilli park eğitimien_US
dc.subjectZiyaretçien_US
dc.subjectTruvaen_US
dc.subjectKazdağı ve Spil Dağı Milli Parklarıen_US
dc.titleTruva Tarihi Milli Parkı, Kazdağı Milli Parkı ve Spil Dağı Milli Parkı ziyaretçilerinin Türkiye'de milli park kavramı ve eğitimi üzerine görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.institutionauthorÖztura, Erdalen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record