Intercultural competence in ELT curriculum: Çanakkale Onsekiz Mart University sample
Künye
Öner, S.T. (2022). Intercultural competence in ELT curriculum: Çanakkale Onsekiz Mart University sample. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Özet
Günümüzün çok kültürlü dünyasının bir yansıması olarak, farklı değerleri, inançları ve uygulamaları temsil eden sosyal grupların hareketliliği küresel olarak yaygınlaşmakta ve buna bağlı olarak kültürlerarası iletişim artmaktadır. Bu nedenle özellikle yabancı dil öğretmenlerinin kültürlerarası bilgi ve becerileri dünya genelinde sorgulanmakta ve ihtiyaçları gözetilerek öğretmen yetiştirme programları yeniden yapılandırılmaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın öncelikli amacı, Türkiye'deki İngilizce Öğretmeni Yetiştirme Programında kültürlerarası yeterliğe atfedilen önemi araştırmaktır. Bu amaçla ilgili program içeriği incelenmiş ve kültürlerarası yeterliğe atıfta bulunan derslerin varlığı sorgulanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının ve öğretim üyelerinin kültür öğretimi, kültürlerarası uygulamalar ve kültürlerarası yeterlik konusundaki genel algıları ortaya konularak mevcut programdaki eksiklikler değerlendirilmiştir. Veriler, karma yöntem yaklaşımı benimsenerek edinilmiş, nicel ve nitel olmak üzere iki türde analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, ilgili program içeriğinde kültürlerarası yeterliğe yönelik bir dersin seçmeli alan dersi olarak önerildiği tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma, öğretmen adaylarının ve öğretim üyelerinin kültür öğretimine yönelik olumlu tutumlara sahip olduklarını ve bir şekilde kültürel içerikleri öğretim uygulamalarına dahil ettiklerini ortaya koymuştur. Ancak, öğretim üyelerinin büyük bir çoğunluğunun kendilerini kültürlerarası açıdan yetersiz olarak tanımladığı ve program müfredatıyla ilgili bazı beklentilerinin olduğu görülmüştür. Genel bulgular çerçevesinde, mevcut öğretmen yetiştirme programının, öğretmen adaylarının kültürlerarası bilgi ve becerilerinin yani kültürlerarası yeterliklerinin gelişimine yeterince önem vermediği sonucuna varılmıştır. As a reflection of today's multicultural world, the mobility of social groups representing different values, beliefs and practices has been globally spreading and the intercultural communication correspondingly increasing. Therefore, specifically foreign language teachers' intercultural knowledge and skills have been worldwide questioned, and considering their needs teacher training programs have been reconstructed. In this respect, the primary objective of the study is to investigated the importance attributed to intercultural competence in the English Language Teacher Education Program in Turkey. Accordingly, content of the relevant program was examined and the existence of courses referring intercultural competence was questioned. Moreover, by revealing the general perceptions of pre-service teachers and lecturers on teaching culture, intercultural practices and intercultural competence the lacks in the current curriculum were evaluated. The data were collected and analyzed by adopting mixed method approach. According to the results of the research, it has been determined that a course referring intercultural competence is suggested as an elective field course in the content of the relevant program. Moreover, the study revealed that pre-service teachers and lecturers have positive attitudes on culture teaching and somehow incorporate cultural contents into their teaching practices. However, it was seen that most of the lecturers describe themselves as interculturally inadequate and have certain expectations regarding the curriculum of the program. Within the frame of overall findings, it was concluded that the current teacher education program does not give the necessary attention to the development of intercultural knowledge and skills, namely, intercultural competence of the prospective teachers.