COVID-19 sürecinde okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlik algıları ve okul müdürlerinin teknolojik liderlik davranışlarına yönelik öğretmen algıları
Künye
Altınağaç, S. (2023) COVID-19 sürecinde okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlik algıları ve okul müdürlerinin teknolojik liderlik davranışlarına yönelik öğretmen algıları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Özet
Bu araştırmanın amacı salgın döneminde okul yöneticilerinin teknolojik öz yeterliklerinin yönetime yansımasına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerini ortaya koymaktır. Bununla birlikte yine bu okullarda görev yapan öğretmenlerin özellikle salgın döneminde okul yöneticilerinin teknolojik liderlik davranışlarına yönelik algılarını ortaya koymaktır. Araştırma mevcut bir durumu betimlediği için genel tarama modelidir. Araştırma evrenini 2021-2022 eğitim-öğretim yılında il merkezindeki okul öncesi ve ilköğretim okullarında görev yapan 63 okul yöneticisi ve 1039 öğretmen oluşturmaktadır. Kolay örneklem alma yolu kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında Hacıfazlıoğlu ve diğerlerinin (2011) Türkçeye uyarladığı Eğitimde Uluslararası Teknoloji Topluluğu'nun (ISTE) hazırlamış olduğu "Okul Müdürlerinin Teknolojik Liderlik Öz-Yeterlilikleri Ölçeği" ile Durnalı (2019) tarafından geliştirilen öğretmenlere göre okul müdürlerinin teknolojik liderlik davranış düzeylerini ölçmeye yarayan "Okul Müdürü Teknolojik Liderlik Davranış Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen tüm veriler SPSS 24.0 Windows paket programı ile analiz edilmiştir. Parametrik olmayan verilerin analizinde Mann Whitney U, Kruskall Wallis testleri ile parametrik verilerin analizinde t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testleri kullanılmıştır. Araştırmada ulaşılan bulgular sonucunda okul yöneticilerinin teknolojik liderlik algıları düşük seviyede çıkarken öğretmenlerin de yöneticilerini teknolojik liderlik davranışları ile ilgili algıları bunu destekleyecek şekilde düşük çıkmıştır. This research aims to ascertain the opinions of teachers and administrators regarding the impact of school administrators' technological self-efficacy on management during the time of the epidemic. Furthermore, it aims to reveal teachers' perceptions in these educational institutions regarding the technological leadership conduct exhibited by school administrators, particularly in the context of the epidemic. Due to its depiction of the present state, the research can be classified as a comprehensive screening model. The research population consists of 63 school administrators and 1039 teachers working in preschool and primary schools in the city centre during the 2021-2022 academic year. An easy sampling method was used. The data collection process involved the use of two scales: "Technological Leadership Self-Efficacy Scale of School Administrators" prepared by the International Society for Technology in Education (ISTE) and adapted into Turkish by Hacıfazlıoğlu et al. (2011), and the "School Administrators' Technological Leadership Self-Efficacy Scale" developed by Durnalı (2019), which was used to measure the technological leadership behaviour levels of school administrators according to teachers. Manager Technological Leadership Behavior Scale" was used. The data collected in the study was analysed using the SPSS 24.0 software package for Windows. The non-parametric data was analysed using the Mann Whitney U and Kruskall-Wallis tests, while the parametric data was analysed using the t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) tests. As a result, the research findings indicate that school administrators have low perceptions of technological leadership, and confirming this observation, teachers also have low perceptions of technological leadership exhibited by school administrators.