Okul yöneticilerinin yansıtıcı düşünme eğilimleri düzeyleri ile okul DNA profili arası ilişki
Künye
Şengören Küçükballı, S. (2022) Okul yöneticilerinin yansıtıcı düşünme eğilimleri düzeyleri ile okul DNA profili arası ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Özet
Bu araştırma, okul yöneticilerinin yansıtıcı düşünme eğilimleri düzeyleri ile Okul DNA profili arasındaki ilişkiyi saptamak amacıyla 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında Çanakkale İl Milli Eğitim Bakanlığı' na bağlı kamu okullarında görev yapan 170 okul yöneticisi örnekleminde yapılmıştır. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmada veriler Okul Yöneticisi Yansıtıcı Düşünme Ölçeği ile Örgüt DNA'sı Ölçeği aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin normal dağılıma sahip olup olmadığının belirlenmesi amacıyla Kolmogorov-Smirnov normallik testi yapılmıştır. Ayrıca Skewness (çarpıklık) ve kurtosis (basıklık) değerlerine bakılmıştır. Normal dağılım olmadığından, sosyodemografik özelliklerin etkilerinin belirlenmesi amacıyla Kurskal-Wallis Testi, Mann Whitney-U testinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularında, yapılan korelasyon analizi sonucuna göre okul yöneticilerinin yansıtıcı düşünme düzeyleri ve alt boyutları ile sağlıklı örgüt profilleri arası anlamlı ve pozitif ilişki saptanmıştır. Bununla birlikte, regresyon analizi sonucuna göre okul yöneticilerinin yansıtıcı düşünme düzeyleri ve alt boyutları sağlıklı örgüt profillerine pozitif yönlü ve anlamlı etki ettiği görülmüştür. Genel olarak bakıldığında okul yöneticilerinin yansıtıcı düşünme düzeyi eğilimleri arttıkça okulların da sağlıklı DNA profilinde olması görülecektir. This research was conducted on a sample of 170 school administrators working in public schools affiliated to the Çanakkale Provincial Ministry of National Education in the 2021-2022 academic year in order to determine the relationship between the reflective thinking tendencies of school administrators and the school DNA profile.In the research designed in the relational screening model, the data were collected through the School Manager Reflective Thinking Scale and the Organizational DNA Scale. Kolmogorov- Smirnov normality test was performed to determine whether the data had a normal distribution. In addition, Skewness and Kurtosis values were examined. Since there is no normal distribution, Kurskal-Wallis Test and Mann Whitney-U test were used to determine the effects of sociodemographic characteristics. According to the results of the correlation analysis, a significant and positive relationship was found between the reflective thinking levels and sub dimensions of school administrators and healthy organization profiles. However, according to the results of the regression analysis, it was seen that the reflective thinking levels and sub dimensions of school administrators had a positive and significant effect on healthy organization profiles. In general, as the reflective thinking level of school administrators increases, it will be seen that schools also have a healthy DNA profile.