Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçınkaya Önder, Eylem
dc.contributor.authorNişancı, Sevdenur
dc.date.accessioned2024-03-05T12:57:53Z
dc.date.available2024-03-05T12:57:53Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-08-29
dc.identifier.citationNişancı, S. (2023) 8. sınıf öğrencilerinin küresel ısınma ve iklim değişikliği hakkındaki görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5792
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 8. Sınıf öğrencilerinin küresel ısınma ve iklim değişikliği hakkındaki görüşlerinin incelemektir. Çalışma da nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021 – 2022 yılında Marmara bölgesinde bulunan bir ilin ilçesinde yer alan sekiz devlet ortaokulunun 8. sınıfında öğrenim görmekte olan 31 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubu belirlenirken amaçlı örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme soruları ile toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir. Öğrenciler, iklim değişikliğinin sebepleri arasında mevsim değişiklikleri, küresel ısınma, sera gazları, zararlı ve zehirli gazlar, deodorantlar, fosil yakıtlar, sanayi ve fabrikalar, insan tüketimi ve ormanların yok edilmesini belirtmişlerdir. Önerilen önlemler arasında fabrika bacalarına filtre takılması, yenilenebilir enerji kaynakları kullanımı, enerji tasarrufu, geri dönüşüm, su tasarrufu ve orantısız üremenin durdurulması yer almaktadır. Öğrenciler küresel ısınmanın sonuçları olarak buzulların erimesi, sıcaklık artışı, deniz seviyesinin yükselmesi, hayvan ve insan neslinin tükenmesi, kuraklık ve çölleşme, hastalıklar ve ölümler, iklim değişikliği, bazı çevre değişiklikleri ve kirlilikler, hava olayları, doğal yaşam alanlarının zarar görmesi, içilebilir su kaynaklarının azalması, hava kirliliği, biyoçeşitliliğin azalması, yiyecek kıtlığı, orman yangınları, mutasyonlar, doğal afetler, fosil yakıtların azalması, savaşlar, atmosferin delinmesi ve denizlerin çekilmesi örnek olarak göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the opinions of 8th-grade students on global warming and climate change. The phenomenology model of qualitative research methods was used in the study. The study group of research consists of 31 students studying in the 8th-grade of eight public middle schools located in a district of a province in the Marmara region in the 2021-2022 academic year. The purposive sampling method was used in determining the study group. The data of the research was collected with semi-structured interview questions. The obtained data were evaluated by content analysis method. Students have identified various causes of climate change, including seasonal changes, global warming, greenhouse gases, harmful and toxic gases, deodorants, fossil fuels, industrial activities, human consumption, and deforestation. Proposed measures to address climate change include installing filters on factory chimneys, using renewable energy sources, conserving energy, recycling, conserving water, and reducing breeding. The consequences of global warming are extensive and include melting glaciers, rising temperatures, rising sea levels, the extinction of animal and human species, drought and desertification, disease and death, environmental changes and pollution, weather events, damage to natural habitats, reduced drinkable water sources, air pollution, biodiversity loss, food shortages, forest fires, mutations, natural disasters, depletion of fossil fuels, wars, atmospheric puncture, and ocean withdrawal.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKüresel Isınmaen_US
dc.subjectİklim değişikliğien_US
dc.subjectOrtaokul öğrencilerien_US
dc.subject8. Sınıfen_US
dc.subjectGlobal Warmingen_US
dc.subjectClimate changeen_US
dc.subjectMiddle school studentsen_US
dc.subject8th gradeen_US
dc.title8. sınıf öğrencilerinin küresel ısınma ve iklim değişikliği hakkındaki görüşlerien_US
dc.title.alternative8th-grade students' views on global warming and climateen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorNişancı, Sevdenur
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record