Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKanten, Selahattin
dc.contributor.authorKorkmaz, Kazım Doğukan
dc.date.accessioned2024-02-08T11:45:40Z
dc.date.available2024-02-08T11:45:40Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-01-24
dc.identifier.citationKorkmaz, K.D. (2022) Tüketicilerin online yeniden satın alma davranışını etkileyen faktörlerin Teknoloji Kabul Modeli bağlamında incelenmesi: Kadın tüketiciler üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5585
dc.description.abstractOnline alışveriş siteleri gündelik hayatımızın önemli bir parçası haline gelmiş bulunmaktadır. Günümüz ticaret hayatında işletmeler online pazarda da yer almak ve daha çok kullanıcıya ulaşıp onlara da ürün ve hizmetlerini satmak için rekabet halindedirler. Ancak buradaki diğer önemli nokta internet sitelerinin yeniden ziyaret edilebilirliğini artırmaktır. Müşterilerin yeniden satın alma işlemlerinde tekrar kendi internet sayfalarını tercih etmelerini beklerler. Bunu sağlamanın yolu ise; kullanımı kolay, fayda sağlayan, kullanıcıları tatmin eden bir online alışveriş sayfası oluşturarak kullanıcıların yeniden satın alma niyetlerinin oluşmasını sağlamaktan geçmektedir. Araştırmada; online alışveriş kültürü incelenerek, algılanan kullanım kolaylığı ve algılanan faydanın kullanıcıların tatmin düzeylerine ve yeniden satın alma niyetlerine pozitif anlamda bir yansıması olup olmadığı tespit edilmek istenmiştir. Araştırmanın verileri anket çalışması yolu ile toplanmıştır. Çanakkale ilinde üniversite eğitimi almakta olan 450 kadın online alışveriş sitesi kullanıcısından anket yöntemi ile veri elde edilmiştir. Elde edilen verilere faktör analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi uygulanmıştır. Demografik verilere ise anova testi uygulanmıştır. Bu testler sonucunda; kullanıcıların yaşları, eğitim durumları, medeni halleri, hane geliri ile yeniden satın alma niyetleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ancak, kullanıcıların ailelerindeki kardeş sayılarının online yeniden satın alma niyetlerinde anlamlı bir etkisi olduğu sonucu elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractOnline shopping sites have become an important part of our daily life. In today's trade, businesses are in competition to take part in the online market and to reach more users to sell their products and services. However, the other important point here is to increase the revisibility of websites. They expect customers to choose their own website again for re-purchases. The way to achieve this is about creating an online shopping page that is easy to use, beneficial and satisfying to users, and ensuring that users have repurchase intentions. In the research; By examining the online shopping culture, it is desired to determine whether the perceived ease of use and perceived usefulness have a positive reflection on the satisfaction levels and repurchase intentions of the users. The data of the research were collected through a questionnaire study. Data were obtained by survey on 450 female online shopping site users, who were university studying in Çanakkale. Factor analysis, correlation analysis and regression analysis were applied to the obtained data. Anova tests were applied to demographic data. As a result; It has been concluded that there is no significant relationship between the age, educational status, marital status, household income and repurchase intentions of the users. However, it was concluded that the number of siblings in the family of users had a significant effect on their online repurchase intentions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYeniden satın alma niyetien_US
dc.subjectTeknoloji kabul modelien_US
dc.subjectOnline alışverişen_US
dc.subjectIntention of repurchaseen_US
dc.subjectTechnology acceptance modelen_US
dc.subjectOnline shoppingen_US
dc.titleTüketicilerin online yeniden satın alma davranışını etkileyen faktörlerin Teknoloji Kabul Modeli bağlamında incelenmesi: Kadın tüketiciler üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeInverstigation of factors affecting online re-purchasing behavoir of consumers in the context of Technology Acceptance Model: A study on female consumersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorKorkmaz, Kazım Doğukan
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record