Tüketicilerin online yeniden satın alma davranışını etkileyen faktörlerin Teknoloji Kabul Modeli bağlamında incelenmesi: Kadın tüketiciler üzerine bir araştırma
Künye
Korkmaz, K.D. (2022) Tüketicilerin online yeniden satın alma davranışını etkileyen faktörlerin Teknoloji Kabul Modeli bağlamında incelenmesi: Kadın tüketiciler üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Özet
Online alışveriş siteleri gündelik hayatımızın önemli bir parçası haline gelmiş bulunmaktadır. Günümüz ticaret hayatında işletmeler online pazarda da yer almak ve daha çok kullanıcıya ulaşıp onlara da ürün ve hizmetlerini satmak için rekabet halindedirler. Ancak buradaki diğer önemli nokta internet sitelerinin yeniden ziyaret edilebilirliğini artırmaktır. Müşterilerin yeniden satın alma işlemlerinde tekrar kendi internet sayfalarını tercih etmelerini beklerler. Bunu sağlamanın yolu ise; kullanımı kolay, fayda sağlayan, kullanıcıları tatmin eden bir online alışveriş sayfası oluşturarak kullanıcıların yeniden satın alma niyetlerinin oluşmasını sağlamaktan geçmektedir. Araştırmada; online alışveriş kültürü incelenerek, algılanan kullanım kolaylığı ve algılanan faydanın kullanıcıların tatmin düzeylerine ve yeniden satın alma niyetlerine pozitif anlamda bir yansıması olup olmadığı tespit edilmek istenmiştir. Araştırmanın verileri anket çalışması yolu ile toplanmıştır. Çanakkale ilinde üniversite eğitimi almakta olan 450 kadın online alışveriş sitesi kullanıcısından anket yöntemi ile veri elde edilmiştir. Elde edilen verilere faktör analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi uygulanmıştır. Demografik verilere ise anova testi uygulanmıştır. Bu testler sonucunda; kullanıcıların yaşları, eğitim durumları, medeni halleri, hane geliri ile yeniden satın alma niyetleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ancak, kullanıcıların ailelerindeki kardeş sayılarının online yeniden satın alma niyetlerinde anlamlı bir etkisi olduğu sonucu elde edilmiştir. Online shopping sites have become an important part of our daily life. In today's trade, businesses are in competition to take part in the online market and to reach more users to sell their products and services. However, the other important point here is to increase the revisibility of websites. They expect customers to choose their own website again for re-purchases. The way to achieve this is about creating an online shopping page that is easy to use, beneficial and satisfying to users, and ensuring that users have repurchase intentions. In the research; By examining the online shopping culture, it is desired to determine whether the perceived ease of use and perceived usefulness have a positive reflection on the satisfaction levels and repurchase intentions of the users. The data of the research were collected through a questionnaire study. Data were obtained by survey on 450 female online shopping site users, who were university studying in Çanakkale. Factor analysis, correlation analysis and regression analysis were applied to the obtained data. Anova tests were applied to demographic data. As a result; It has been concluded that there is no significant relationship between the age, educational status, marital status, household income and repurchase intentions of the users. However, it was concluded that the number of siblings in the family of users had a significant effect on their online repurchase intentions.