dc.contributor.advisor | Sönmezöz, Feyza | |
dc.contributor.author | Demir, Ferhan | |
dc.date.accessioned | 2024-02-05T06:43:21Z | |
dc.date.available | 2024-02-05T06:43:21Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.citation | Demir, F. (2022) Carl Czerny piyano etütlerinin Müzik Öğretmenliği lisans programı piyano derslerinde yer alan teknik becerilere göre uygulanabilirliği: Çanakkale örneği, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/5477 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Carl Czerny'nin piyano etütlerinin Yüksek Öğretim Kurulu 2018 Müzik Öğretmenliği Lisans Programı çerçevesinde piyano ders tanımlarında yer alan teknik becerilere göre uygulanabilirliği ve sıralamasının tespit edilmesi, bu bağlamda Czerny etütlerinin Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı piyano öğretim elemanlarınca kullanılma durumunun ortaya konması ve yine aynı kurumda öğrenim görmekte olan müzik öğretmeni adaylarının Carl Czerny etütlerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, Carl Czerny'e ait etüt kitaplarında yer alan etütlerin Yüksek Öğretim Kurulu 2018 Müzik Öğretmenliği Lisans Programı'na uygunluğunun tespiti için öncelikle söz konusu lisans programı incelenmiştir. İncelenen lisans programında yer alan piyano ders tanımlarındaki teknik konular ortaya çıkarılarak araştırmaya konu edilen Czerny etütlerin, söz konusu teknik konulara uygunluğu değerlendirilerek dört yıllık lisans öğrenim süreci dahilinde yarıyıllara göre sıralanması ve dağılımı gerçekleştirilmiştir. Ayrıca araştırmada, araştırmanın örneklem grubunu oluşturan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda görev yapmakta olan dört öğretim elemanı, bireysel çalgısı piyano olmayan 45 müzik öğretmeni adayı ve bireysel çalgısı piyano olan 10 müzik öğretmeni adayının görüşleri alınıp değerlendirilmiştir. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda başlangıçtan ileri düzeye kadar Carl Czerny piyano etütlerinden yararlanıldığı, en çok Op. 599, Op. 777, Op. 849, Op. 636, Op. 299 ve Op. 740 piyano etüt kitaplarının kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Carl Czerny, Czerny Etüt, Etüt, Piyano, Piyano Eğitimi | en_US |
dc.description.abstract | In this research, it is aimed to determine the sorting of Czerny's piano etutes and the applicability of those to the technical subjects included in the piano lesson definitions within the framework of the Council of Higher Education 2018 Music Teaching Undergraduate Program, in this context, it is aimed to investigate the use of Czerny's etudes by the piano lecturers of Çanakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Education, Division of Fine Arts Education, Department of Music Education and also to determine the opinions of the music teacher candidates studying at the same institution on Carl Czerny's etudes. In the research, the aforementioned undergraduate program was primarily examined in order to determine the suitability of the etudes which take place in the etude books of Carl Czerny, for the 2018 Music Teaching Undergraduate Program of the Council of Higher Education. Czerny's etudes, which were subjected to the research by revealing the technical issues in the piano lesson definitions in the undergraduate program examined, were evaluated according to their suitability for the aforementioned technical subjects, and sorted and distributed according to the semesters within the four-year undergraduate education period. In addition, in the research, four teaching staff working at Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Education, Division of Fine Arts Education, Department of Music Education, 45 music teacher candidates whose individual instrument is not the piano, and 10 music teacher candidates whose individual instrument is the piano, were asked their opinion and evaluated. Descriptive method was used in the research. As the result of the research, it is concluded that Carl Czerny's piano etudes were used from the beginner to the advanced level at Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Education, Division of Fine Arts Education, Department of Music Education, and that the piano etude books Op.599, Op.777, Op.849, Op.636, Op.299 and Op.740 teaching staff and music teacher candidates. Keywords: Carl Czerny, Czerny's Etude, Etude, Piano, Piano Education | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Carl Czerny | en_US |
dc.subject | Czerny Etüt | en_US |
dc.subject | Etüt | en_US |
dc.subject | Piyano | en_US |
dc.subject | Piyano Eğitimi | en_US |
dc.title | Carl Czerny piyano etütlerinin Müzik Öğretmenliği lisans programı piyano derslerinde yer alan teknik becerilere göre uygulanabilirliği: Çanakkale örneği | en_US |
dc.title.alternative | The applicability of Carl Czerny piano etudes according to technical skills in piano lessons of Music Education undergraduate program: Çanakkale sample | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.institutionauthor | Demir, Ferhan | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |