Ortaokul beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı hakkında öğrenci ve öğretmen görüşleri
Citation
Taskin, C. (2018)Ortaokul beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı hakkında öğrenci ve öğretmen görüşleri. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Abstract
Program geliştirme eğitimin temel unsurlarından biridir. İyi tasarlanmış bir öğretim programı istenilen hedeflere ulaşmada iyi bir rehber olacaktır. Bu sebeple beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda; ortaokul öğrencilerinin ve beden eğitimi öğretmenlerinin öğretim programı hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Bu araştırma betimsel tarama yöntemine dayanmaktadır. Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim öğretim yılı Edirne İlindeki ortaokul öğrencileri ile beden eğitimi öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde şansa dayalı örnekleme yöntemi ile toplamda 601 öğrenci ve 117 öğretmen seçilmiştir. Araştırmaya ait veriler; "Ortaokul Öğrencileri İçin Beden Eğitimi Ölçeği" ve "Öğretmen Anket Formu" ile toplanmıştır. Geçerlik ve güvenirlik çalışmalarından sonra SPSS programı ile analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonunda; öğrencilerin genel olarak beden eğitimi dersi hakkında olumlu bir bakışa sahip oldukları, derste oyuna yönelik uygulamalar olduğu için dersten zevk aldıkları bu sebeple kendilerini rahatlamış hissettikleri tespit edilmiştir. Erkek öğrencilerin kız öğrencilerden daha çok BE dersini sevdikleri, sınıf ve haftada olması istenilen ders saati sayısına göre farklılaştıkları saptanmıştır. Öğretmenlere göre; öğretim programını uygulanabilir seviyede görmedikleri tespit edilmiştir. Donanım yetersizliği ve öğretim programı ile ilgili yeterli bilgi sahibi olamama beden eğitimi öğretmenlerini program hakkında olumsuz bir bakış açısına yöneltmiştir. Kazanımlar alt boyutunda; öğretmen internet, spor salonu, donanım ve seminere katılım durumuna göre anlamlı farklılaşma tespit edilmiştir. Çalışma program geliştirme uzmanlarına detaylı bilgi vermekle birlikte, öğretmen ve öğrencilerin aynı çalışmada yer alması bakımından ayrıca bir öneme sahiptir. Program development is one of the basic elements in education. A well-designed curriculum will be a good guide to reach the desired targets. Therefore, having detailed information about the curriculum of the course of physical education and sports constitute aim of the research. In accordance with this purpose, the views of secondary school students and physical education teachers concerning the curriculum were examined. This research is based on descriptive survey method. The population includes secondary school students and physical education teachers in the province of Edirne in 2015-2016 school year. In sample choosing, 601 students and 117 teachers were chosen in total by means of sampling system based on chance. The data concerning the research were gathered by 'The Scale of Physical Education for Secondary School students' and 'The Survey Form for teachers'. After the validity and reliability studies. analyses were made by means of using SPSS program. At the end of the research; it has been determined that the students generally have a positive attitude towards the course of physical education, and they like the course because of the practices for games in it, so they feel themselves relaxed. It has also been determined that the male students like physical education course more than the female ones, and they differ from each other in terms of the course hours they wanted to have in the class and week. The teachers think that the curriculum is not in a practicable level. Lack of equipment and insufficient information concerning the curriculum directed physical education teachers towards a negative point of view about the program. In sub-dimension of gains; a significant differentiation has been determined according to the teacher, internet, sports hall, equipment and attendance to seminar This study gives detailed information for program development specialists; additionally, it is important because teachers and students take part in the same study.