Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorŞahin, Esin Yağmur
dc.contributor.authorÇelik, Erhan
dc.date.accessioned2023-03-27T07:46:15Z
dc.date.available2023-03-27T07:46:15Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationŞahin, E. Y., & Çelik, E. (2021). Romanya’da Türk Soylulara Okutulan Türkçe Ders Kitaplarındaki Hatalarda Rumencenin Etkileri. Milli Eğitim, 50(229), 759-775. doi:10.37669/milliegitim.874934en_US
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.issn2791-7657
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37669/milliegitim.874934
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/3836
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Romanya ilköğretim okullarında okutulmakta olan Türkçe ders kitaplarındaki hatalarda Rumencenin etkilerini incelemek ve elde edilen sonuçlardan hareketle yeni kitap çalışmalarına ışık tutmaktır. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada tarama modellerinden biri olan “doküman incelemesi” ile veriler toplanmış, Karşıtsal Dilbilim Yaklaşımının Hata Analizi yönteminden hareketle ders kitaplarında görülen hatalar tespit edilmiş, bu hatalar incelenerek kategorilere ayrılmış ve nedenleri açısından yorumlanmıştır. Araştırmanın problem cümlesi “Romanya’da okutulan Türkçe ders kitaplarındaki hatalarda Rumencenin etkileri nelerdir?” şeklindedir. Araştırmanın örneklemi Romanya’da sekiz sınıf düzeyinde okutulan Türkçe ders kitabından oluşmaktadır. Tespit edebildiğimiz hatalar 11 kategoride toplanmıştır. Her bir başlık ele alınırken hatalı kullanımlardan örnekler verilmiş, hataların nedenleri üzerinde durulmuş, elde edilen sonuçlardan hareketle Romanya’da ana dil eğitimi kapsamında okutulan Türkçe ders kitaplarının yeni yazarlarına ve bu türden çalışmalara/ çalışmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effects of Romanian language in the Turkish coursebooks that are used in Romanian primary schools. It is also aimed to enlight the new coursebook studies through these results. In this study, which is a qualitative research, "document review model" was used. First of all, the errors in the coursebooks were identified one by one according to the "error analysis method" of Contrastive Linguistiscs Approach, and then these errors were categorised and interpretted in terms of the reasons. The problem statement of the research is "What are the effects of Romanian in the Turkish coursebooks that are used in Romanian schools?" The samplers of the research cover the Turkish coursebooks that are used in 8 different grades. The errors that were identified through these coursebooks are collected in 11 categories. In each category, the reasons of the errors are analyzed and advises are given for the new coursebook writers (which are going to be used in Romania in advance, for the Turkish mother tongue users).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherT.C. Milli Eğitim Bakanlığıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRomanyaen_US
dc.subjectRumenceen_US
dc.subjectTürk soylularen_US
dc.subjectTürkçe öğretimien_US
dc.subjectKarşıtsal çözümlemeen_US
dc.subjectDers kitabıen_US
dc.subjectContrastive analysisen_US
dc.subjectCoursebooksen_US
dc.subjectRomanianen_US
dc.subjectRumaniaen_US
dc.subjectTurkish nationalsen_US
dc.subjectTurkish teachingen_US
dc.titleRomanya’da Türk Soylulara Okutulan Türkçe Ders Kitaplarındaki Hatalarda Rumencenin Etkilerien_US
dc.title.alternativeThe Effect Of Romanian Language On The Errors Of Turkish Coursebooks Used For Turks In Romaniaen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-9730-3280en_US
dc.relation.ispartofMilli Eğitimen_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume50en_US
dc.identifier.issue229en_US
dc.identifier.startpage759en_US
dc.identifier.endpage775en_US
dc.institutionauthorŞahin, Esin Yağmur
dc.identifier.doi10.37669/milliegitim.874934en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.authorwosid-en_US
dc.authorscopusid55641347700en_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-85102152542en_US
dc.identifier.trdizinid434504en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record