Eğitimde Kuram ve Uygulama (2005 - halen): Recent submissions
Now showing items 81-100 of 335
-
Akustik İyileştirme Yapılmış Bir Okulda AGürültü Düzeyinin Değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-10)Gürültü kirliliği okul ortamı içersinde öğrenmeyi engelleyen, insan sağlığını fizyolojik ve psikolojik olarak etkileyen oldukça önemli bir sorundur. Bu çalışmanın amacı, akustik iyileştirme yapılmış bir okuldaki gürültünün ... -
6. Sınıf Öğrencilerinin ‘Dünya’, ‘Ay’ Ve ‘Güneş’ Kavramlarına Yönelik Algılarının Belirlenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-10)Bu çalışmanın amacı, araştırmaya katılan ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin “Dünyamız, Ay ve Yaşam Kaynağımız Güneş” ünitesi kapsamında gerçekleştirilen etkinlikler öncesinde ve sonrasında zihinlerinde ‘Dünya’, ‘Ay’ ve ‘Güneş’ ... -
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisine İlişkin Görüşleri
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-10)Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisine ait görüşlerinin tespit edilmesidir. Çalışma, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 29 üçüncü ... -
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Araştırma Tabanlı Fen Öğretimine İlişkin Özyeterlik İnanç Düzeylerinin Belirlenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-10)Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının araştırma tabanlı fen öğretimine ilişkin özyeterlik inanç düzeylerinin belirlenmesidir. Çalışma Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği ... -
Azərbaycan’da Orta Məktəb Şagidlərinin Onlara Təklif Olunab Psixolojik Xidmətləri Qiymətləndirmələri
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-07)Bu araşdırma Az?rbaycan’dakı orta m?kt?b şagirdl?rin? t?klif olunan psixoloji xidm?tl?rin onlar t?r?find?n nec? qiym?tl?ndirildiyini öyr?nm?k m?qs?d il? anket metodu t?tbiq edil?r?k aparılmışdır. T?dqiqat iştirakçıları ... -
İlkokul Birinci Sınıfa Devam Eden Çocukları Olan Annelerin Değer Algılarının Ve Çocuklarına Aktarmak İstedikleri Değerlerin Karşılaştırmalı İncelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-07)Birçok bilimci, değerleri insan davranışlarını anlama ve açıklamada temel bir öneme sahip olarak görmektedir. Değerler, bireyin düşünce, tutum, davranış ve yapıtlarında birer ölçüt olarak ortaya çıkar ve toplumsal bütünselliğin ... -
Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nın Genel Amaçlarının Gerçekleşme Derecesi Hakkındaki Öğretmen Görüşleri
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-07)Bu çalışmada, Fen Bilimleri Öğretmenleri’nin, Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nın genel amaçlarının ne derecede gerçekleşip gerçekleşmediği hakkındaki görüşlerinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma, nitel ... -
Öğretmen Adaylarının Öz-Düzenleme Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-07)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının öz düzenleme düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada, tarama modellerinden biri olan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını ... -
3. Ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-07)Bu araştırmada ilkokul üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal-duygusal öğrenme becerileri düzeylerini belirlemek ve sosyal-duygusal öğrenme becerilerini çeşitli değişkenler açısından incelemek amaçlanmıştır. Bu ... -
İngilizce Dil Öğreniminde Güçlükler Ölçeği Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-07)Bu araştırma Üniversite öğrencilerinin yabancı dil öğretiminde karşılaşılan güçlüklere ilişkin algılarının betimlenmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmeyi amaçlamaktadır. Çalışma sürecinde ön ... -
Öğretmenlere Yönelik Matematik Kaygı Ölçeği (Ö-Mkö) Geliştirme Çalışması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-07)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin matematik kaygısını belirlemek için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, farklı branşlardan 487 öğretmen oluşturmaktadır. “Öğretmenlere ... -
Yetenek Yönetimi Sürecinde Doktora Öğrencilerine Yönelik Akademik Potansiyel Değerlendirme Kriterleri Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-04)21. yüzyılın rekabet ortamı tüm sektörlerde yer alan kurumları, günün koşullarına ayak uydurabilmelerinin çalışanlarının yeteneklerine bağlı olduğunu ve yeteneklerin etkin bir biçimde yönetilmesi gerektiğini anlamaya ... -
Matematik Eğitimi Çalışmalarında Tasarım Tabanlı Araştırma Ve Öğretim Deneyi Yöntemleri: Farklar Ve Benzerlikler
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-04)Tasarım tabanlı araştırma (TtA) ve öğretim deneyi yöntemleri diğer araştırma yöntemleri ile karşılaştırıldığında oldukça yeni ve güncel yaklaşımlardır. Bu yeni araştırma yöntemlerinin kuram, eğitsel içerik, materyal ve ... -
Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi Algısı: Ortaokul 8. Sınıf Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-04)Bu çalışmada ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin mesleki ve teknik okul algılarının ve bu okulları tercih durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma 2015-2016 ikinci döneminde Çanakkale ilinde yer almakta olan 3 ortaokulda ... -
The Reactions Of The Children Towards Restrictions On Their Use Of Information Technologies
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-04)The rapid development of communication technologies has had great impact on interpersonal relations together with family and social structure. These technologies, which have made the individual activities of parents more ... -
Confronting Culture In Local And Global English Coursebooks: Student Teachers’ Preferences In Materials Adaptation
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-04)Much of textbook research in ELT concentrates on materials evaluation and analyses of (cultural) content, whereas existing studies on textbook consumption seem preoccupied with in-service teachers’ self-reported beliefs ... -
Normal Gelişim Gösteren Ve Hafif Düzeyde Zihinsel Engelli Öğrencilerin Zihin Kuramı Ve Yürütücü İşlev Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-04)Bu araştırma, 2006-2007 doğumlu (2. ve 3. sınıflara devam eden) kaynaştırma eğitimi alan hafif düzeyde zihinsel engelli öğrenciler ile aynı sınıfta eğitim gören normal gelişim gösteren öğrencilerin zihin kuramı performansları ... -
İlköğretim Fen Eğitiminde Kavram Yanılgıları Konusunda Yapılan Çalışmaların İçerik Analizi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-04)Bu çalışma, ilköğretim fen eğitiminde kavram yanılgıları alanında yazılmış bilimsel makalelerin içerik analizini yapmayı amaçlamaktadır. Çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Örneklem yayın dili Türkçe, 2000-2014 ... -
Birbiri İçinde Çözünmeyen Sıvılarda Yoğunluk Kavramının Görme Yetersizliğinden Etkilenen Öğrencilere Öğretimi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-04)Görme yetersizliğinden etkilenen öğrencilerin öğretim sürecinde, yoğun olarak görsel materyaller kullanıldığında öğretilen kavramlar yeterince öğrenilememektedir. Bu yüzden görme yetersizliğinden etkilenen öğrencilere ilk ... -
Stem Uygulamaları Ve Tam Öğrenmenin Etkileri Üzerine Deneysel Bir Çalışma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-04)Bu araştırmanın amacı, STEM uygulamaları ve tam öğrenmenin ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarına, fene yönelik sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarına, fene yönelik motivasyonlarına, STEM’e karşı tutumlarına ve ...