Eğitimde Kuram ve Uygulama (2005 - halen): Recent submissions
Now showing items 41-60 of 335
-
Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Psikolojik Güçlendirilmelerinin Örgütsel Sessizlik Davranışları Üzerindeki Etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-06)Bu araştırmada, eğitim fakültelerinde çalışan öğretim elemanlarının psikolojik güçlendirilmelerinin örgütsel sessizlik davranışları üzerindeki etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde desenlenmiştir. ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygılarının Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-03)Bu araştırmanın amacı Ankara ili, Keçiören ilçesinde öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin okuma kaygılarının çeşitli değişkenler bağlamında incelenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama deseninde gerçekleştirilmiştir. ... -
Tablet Bilgisayarların Okul Öncesi Dönemde Resim Çiziminde Kullanılması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-03)Bu çalışmanın amacı tablet bilgisayarların okul öncesi dönemde resim çizmek gibi çocukların gelişimlerini destekleyen etkinliklerde kullanılabilirliğini belirlemektir. Araştırmaya Konya ilinde yer alan özel bir okulun ... -
Investigation of the Articles Published in the Journal of ‘Education and Science’ between 2011 & 2016 in the Context of the Use of SPSS and AMOS
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-03)The purpose of this study is to examine the articles, which utilized SPSS and AMOS programs in the data analysis, and were published in 2011-2016 in the journal of Science and Education that is in the scope of SSCI. For ... -
Bilişsel Davranış Değiştirme ve Motivasyonel Görüşme
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-03)Bu çalışmada Bilişsel Davranış Değiştirme’nin özel eğitim, psikolojik danışma ve psikoterapi alanlarında kullanımını ele almak ve bu alanlarda çalışanlara yardımcı olmak amaçlanmıştır. Çalışma hem teorik ve uygulamalı ... -
Metadiscursive Nouns in Doctoral Dissertations: A Comparison of Native and Nonnative Speakers of English
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-03)In today's academic world, speaking to readers and creating a credible authorial self in academic texts by means of linguistic devices are essential to become a competent member of an academic discipline. Among these ... -
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik (FeTeMM)’e Yönelik Özyeterlik Ölçeği: Türkçe’ye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-03)Bu araştırmanın amacı, Friday Institute for Educational Innovation (2012a) tarafından geliştirilen Fen Bilimleri Öğretmenlerinin FeTeMM’e Yönelik Özyeterlik ve Tutumları Ölçeği’nin Fen Bilimleri öğretmen adaylarının ... -
Öğretmen Adaylarının Bilim İnsanlarının İsmiyle Özdeşleşen Bilimsel Terimlerin Yazımıyla İlgili Yanılgıları
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-12)Bilimin hızla ilerlemesi, fen eğitiminin niteliğinin kapsam ve amaçlarının güncellenmesine neden olmuştur. Fen eğitiminin amaçlarından biri, öğretmen ve öğrencilerin bilimin doğasını anlamalarını sağlamaktır. Bu kapsamda, ... -
Dünyadaki Önemli Keman Ekolleri ve Türkiye’de Uygulanan Ekoller
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-12)Milyonlarca yıl içerisinde gelişimi ve evrimi tamamlanan dünyanın ve dolayısıyla insanoğlunun bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor gelişiminin oluşmasında sanatın çok farklı ve kendine özgü bir yeri vardır. İnsanın yaşamında ... -
Okul Öncesi Eğitim Yöneticilerinin Liderlik Rollerini Gerçekleştirme Düzeylerinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-12)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin liderlik rollerini gerçekleştirmeleri konusunda okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. ... -
5-6 Yaş Grubu İçin Geliştirilen Aile Katılımlı Farklılıklara Saygı Programı’nın Çocukların Farklılıklara Saygı Düzeyine Etkisinin İncelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-12)Bu çalışmanın amacı, “5-6 Yaş Grubu İçin Geliştirilen Aile Katılımlı Farklılıklara Saygı Programının” çocukların farklılıklara saygı düzeyine etkisinin incelemektir. Yapılandırmacı yaklaşım temel alınarak hazırlanan “5-6 ... -
İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabının Okunabilirlik ve Yaş Düzeyine Uygunluk Açılarından Değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-12)Bu araştırmada İlkokul 4.sınıf İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi ders kitabının okunabilirlik ve yaş düzeyine uygunluk açılarından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma verilerine nitel araştırma yöntemlerinden ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde İlişkiler ve İletişime Yönelik Görüşleri
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-12)Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde ilişki ve iletişime yönelik görüşlerini betimlemektir. Bu araştırmada öğretmenlerin konu ile ilgili görüşlerini derinlemesine incelemek amacıyla nitel ... -
Fransa ve Türkiye’deki Okullarda Yürütülen Rehberlik Hizmetlerinin İncelenmesi: Karşılaştırmalı Durum Çalışması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-09)Çalışmanın amacı, Fransa ve Türkiye’de ilkokul-ortaokul düzeyinde yürütülen rehberlik hizmetlerinin, rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinden sorumlu kişilerin görüşleri doğrultusunda iki ülke arasında karşılaştırma yapılarak ... -
Öğrenme Halkası Modellerinin Fen Öğretiminde Öğrencilerin Öğrenme Ürünlerine Etkisi: Meta Analiz Çalışması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-09)Araştırmada, Fen öğretiminde yapılandırmacı yaklaşım öğrenme halkası modeli kullanımının öğrencilerin öğrenme ürünlerine etkisini belirlemek amacıyla meta analiz çalışması yapılmıştır. 2007–2016 yılları arasında yapılmış ... -
Kampüs Öğrencilerinin Eşzamanlı Uzaktan Eğitimde Karşılaştıkları Sorunlar
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-09)Bu çalışmada kampüs öğrencilerinin eşzamanlı çevrimiçi eğitimde yaşadıkları problemler tanımlanmaya ve nedenleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu nedenle çevrimiçi öğretim gören kampüs öğrencilerinin karşılaştıkları ... -
Göz Ardı Edilen Program ve Türkiye’deki Yansımaları
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-09)Öğrencilerin amaçlanan bilgi, beceri ve tutumlara ulaşması için izlenen yol olarak tanımlanan (Tyler, 1986) eğitim programı, Posner ve Eisner tarafından farklı türlere ayrılmıştır. Göz ardı edilen program bu türlerden bir ... -
Güvenli Bağlanma Düzeyi ve Benlik Kurguları İle Üniversiteye Yeni Başlayan Öğrencilerin Uyumu Arasındaki İlişki
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-09)Bu çalışmada, üniversiteye yeni başlayan öğrencilerin anne, baba ve akranlarına bağlanma düzeyleri, toplulukçu-ilişkisel-bireyci benlik kurguları ve üniversiteye uyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
Karışımlar Konusunun Öğretilmesinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin İyi Bir Eğitim Ortamı İçin Yedi İlke ve Modellerle Kullanılması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-09)Bu araştırmanın amacı 7. sınıf “Karışımlar” konusunun işbirlikli öğrenme yöntemi, yedi ilke ve modellerle öğretilmesinin öğrencilerin mikro boyuttaki kavramsal anlamalarına etkisini araştırmaktır. Araştırmada nicel araştırma ... -
Türkiye’deki Akademisyenlerin Uluslararasılaşması: Uluslararası Etkinliklere Katılım ve CHAID Analizi ile Bir İnceleme
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-06)Dünyanın çeşitli bölgelerinde olduğu gibi, Türkiye’de de gelişen politika ve uygulamalarla uluslararasılaşma, yükseköğretimin önemli gündem maddelerinden biri haline gelmiştir. Yükseköğretimde önemli paydaşlardan biri olan ...