Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorHacıömeroğlu, Güney
dc.date.accessioned2021-01-29T12:49:21Z
dc.date.available2021-01-29T12:49:21Z
dc.date.issued2020-12-31
dc.identifier.citationHacıömeroğlu, G. (2020). Öğretmen Adayları için FeTeMM Eğitimi Hakkında Öz yeterlik ve Endişe Ölçeğinin Türkçeye Uyarlama Çalışması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16 (2), 165-177.en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17244/eku.788985
dc.identifier.uri1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/2971
dc.descriptionHacıömeroğlu, Güney, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü)en_US
dc.description.abstractBu araştırmada Geng, Jong ve Chai (2019) tarafından geliştirilen FeTeMM eğitimi hakkında öz yeterlik ve endişe ölçeğinin öğretmen adayları için Türkçeye uyarlama çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Ölçek öz yeterlik, endişe olmak üzere iki boyuttan oluşmaktadır. Endişe düzeyi değerlendirme, bilgi, yönetim, sonuç ve yeniden odaklanma olmak üzere beş alt boyuttan oluşmaktadır. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları kapsamında açımlayıcı faktör analizi, test tekrar test, doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar, uyarlanan ölçeğin özgün halinden farklı bir yapı oluşturduğunu ortaya koymuştur. Uyarlanan ölçek, öz yeterlik (a=.86), bilgi ve değerlendirme (a=.90), yönetim (a=.86), sonuç ve yeniden odaklanma (a=.83) olmak üzere dört alt boyuttan oluşmaktadır. Ölçeğin bütünü için güvenirlik katsayısı .94 olarak hesaplanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonunda ortaya çıkan yapının uygunluğunu test etmek amacıyla yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonuçları ortaya çıkan modelin kabul edilebilir düzeyde uyum gösterdiğini ortaya koymuştur. Uyarlanan ölçek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracıdır.en_US
dc.description.abstractPurpose of this research study was to adapt the instrument called ‘Self-efficacy and concerns about STEM education’ developed by Geng, Jong, and Chai (2019) for preservice teachers into Turkish. This instrument includes two sub-scales: self-efficacy and stages of concerns. In order to measure the stages of concern, the instrument was designed by five sub-dimensions: evaluation, information, management, consequence and refocusing. For the reliability and validity of the study, exploratory factor analysis, testretest and confirmatory factor analysis were applied. Results of the analysis revealed that adapted instrument had different factor loading in comparison to original instrument. The Cronbach’s alpha coefficients were calculated as .94 for the instrument. For the subscales, self-efficacy, information and evaluation, management, consequence and refocusing reliability coefficient was calculated as .86, .90, .86 and .83, respectively. Confirmatory factor analysis was conducted to examine to what extend the model was acceptable. Results of the confirmatory factor analysis revealed that the model was acceptable. Adapted instrument was valid and reliable to useen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFeTeMM eğitimien_US
dc.subjectEndişeen_US
dc.subjectÖğretmen adayıen_US
dc.subjectÖz yeterliken_US
dc.subjectConcernen_US
dc.subjectPreservice teacheren_US
dc.subjectSelf-efficacyen_US
dc.subjectSTEM educationen_US
dc.titleÖğretmen Adayları için FeTeMM Eğitimi Hakkında Öz yeterlik ve Endişe Ölçeğinin Türkçeye Uyarlama Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeTurkish Adaptation Study of the Instrument of Self-efficacy and Concerns about STEM Education for Pre-service Teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-7562-9976en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.institutionauthorHacıömeroğlu, Güneyen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record