dc.contributor.author | Yaşar, Onur Mutlu | |
dc.contributor.author | Sunay, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2020-08-13T10:32:27Z | |
dc.date.available | 2020-08-13T10:32:27Z | |
dc.date.issued | 2019-07-01 | |
dc.identifier.citation | Yaşar, O., Sunay, H. (2019). Spor Bilimleri Öğrencilerine Yönelik Kariyer Farkındalığı Ölçeğinin (KFÖ) Geliştirilmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2 (1), 7-22. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/2314 | |
dc.description | Yaşar, Onur Mutlu (Kastamonu Üniversitesi Beden Eğitim ve Spor Yüksekokulu) /
Sunay, Hakan (Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi) | |
dc.description | Yaşar, Onur Mutlu (Kastamonu Üniversitesi Beden Eğitim ve Spor Yüksekokulu) /
Sunay, Hakan (Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi) | en_US |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırmanın amacı spor bilimleri alanında eğitim alan üniversite öğrencilerinin kariyer farkındalığı ölçebilecek, geçerliği ve güvenirliği sağlanmış bir ölçme aracı geliştirmektedir. Yöntem: Araştırmanın ilk aşamasında 20 öğrenciden kariyer farkındalığı olgusu ile ilgili kompozisyon formu ile veri toplanmıştır. Ölçeğin denem aşamasında ilgili evrenden toplam 376 öğrenciden veri toplanmıştır. Verilere KMO (.90) ve Barlett [5947,403; (p<.001)] testi uygulanmış ve verilerin uygunluğu saptanmıştır. Bulgular: Açımlayıcı faktör analizi sonuçlarına göre ölçek maddelerinin toplam 4 alt boyutta toplandığı ve bu boyutların toplam varyansın %53.34’ünü açıkladığı saptanmıştır. Ortaya çıkan boyutlar, Mesleki Gelişim Yatkınlığı, Mesleki Hazır Bulunma, Mesleki Bilinç ve Mesleki Özgüven olarak isimlendiriliştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonucu verilerin X2 / df değeri 2,38: RMSEA değeri 0,61; NFI değeri .90; CFI değeri; .92; GFI değeri .91; SMRM değeri .62; AGFI değeri .86 seviyesinde saptanmıştır. Bu bağlamda ortaya koyulan modelin uyum indekslerinin yeterli seviyede olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Sonuç olarak 4 alt boyuttan ve 18 maddeden oluşan Kariyer Farkındalık Ölçeğinin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu saptanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Purpose: The aim of this study is to develop a measurement tool that can measure career awareness and validity and reliability of university students studying in sports sciences. Method: In the first stage of the research, data were collected from 20 students about career awareness. During the experimental phase of the scale, data were collected from a total of 376 students. Data include KMO (.90) and Barlett [5947,403; (p <.001)] test was conducted and the data was found to be appropriate. Results: According to the exploratory factor analysis, it was found that the items of the scale were collected in 4 sub-dimensions and these dimensions explained 53.34% of the total variance. The resulting dimensions were named as Professional Development Susceptibility, Professional Readiness, Professional Consciousness and Professional Self-Confidence. X2 / df value of the data after confirmatory factor analysis 2.38: RMSA value 61; NFI value .90; CFI value; .92; GFI value was determined as .91. In this context, the fit indices of the model revealed to be sufficient. Conclusion: As a result, the Career Awareness Scale, which consists of 4 sub-dimensions and 18 items, was found to be a valid and reliable measurement tool. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Farkındalık | en_US |
dc.subject | Kariyer | en_US |
dc.subject | Ölçek | en_US |
dc.subject | Öğrenci | en_US |
dc.subject | Awareness | en_US |
dc.subject | Career | en_US |
dc.subject | Scale | en_US |
dc.subject | Student | en_US |
dc.title | Spor Bilimleri Öğrencilerine Yönelik Kariyer Farkındalığı Ölçeğinin (KFÖ) Geliştirilmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-7598-3927 | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-5139-1492 | en_US |
dc.relation.ispartof | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |