Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorYiğit, Celal
dc.contributor.authorÖzyurt, Melike
dc.contributor.authorAdıyaman, Hatice
dc.date.accessioned2020-04-13T13:47:01Z
dc.date.available2020-04-13T13:47:01Z
dc.date.issued2019-09-29
dc.identifier.citationYiğit, C., Özyurt, M., ve Adıyaman, H. (2019). Okul öncesi öğrencilerinin programın kazanımlarına ulaşma durumlarının değerlendirilmesine ilişkin bir model önerisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 15(3), 237-252.en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17244/eku.444573
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/2144
dc.descriptionYiğit, Celal, (Özel Sanko Okulları, Gaziantep, Türkiye) Özyurt, Melike, (Temel Eğitim Bölümü, Eğitim Fakültesi, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep, Türkiye) Adıyaman, Hatice, (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep, Türkiye)en_US
dc.description.abstractBu araştırmada okul öncesi eğitim programının değerlendirme basamağı için alternatif bir değerlendirme modeli önerilmiş ve öğretmenlerin önerilen değerlendirme modeli ve mevcut değerlendirme uygulamalarına ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır Araştırma, karşılaştırmalı durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılı'nda Gaziantep il merkezinde özel bir ilkokulun anasınıfında görev yapan 14 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri çalışma grubu ile görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Karşılaştırmalı Değerlendirme Formu” ve “Değerlendirme Uygulamalarına İlişkin Öğretmen Görüşme Formu” kullanılmıştır. Karşılaştırmalı Değerlendirme Formu bireysel görüşmelerle, Değerlendirme Uygulamalarına İlişkin Öğretmen Görüşme Formu ise odak grup görüşmesi ile öğretmenlere uygulanmıştır. Bireysel görüşmeler ile elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz tekniği, odak grup görüşmelerinden elde edilen verilerin analizinde ise içerik analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda Önerilen Değerlendirme Modeli ile Mevcut Değerlendirme Uygulamalarında tespit edilen birçok eksiklik ve aksaklığın giderilmiş olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca Önerilen Değerlendirme Modelinin öğretmen görüşlerine göre okul öncesi eğitim programının ölçme değerlendirme uygulamaları kapsamında, ihtiyaca cevap veren, yeterli bir model olduğu ancak modelin öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini keşfetmede yeterli veri sağlama konusunda geliştirilmesi gerektiği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn the study, an alternative assessment model is proposed for the assessment step of the pre-school curriculum and the aim of the research is to establish teachers’ opinions regarding the proposed and the current assessment model. A comparative case study design was utilized in the research. The working group consisted of 14 teachers at a kindergarten of a private school in the center of Gaziantep province in the 2015-2016 Academic Year. The research data were collected through interviews with the research group. A “Comparative Assessment Form” and “Teacher Interview Form Regarding Assessment Applications” devised by the researchers were used as data collection tools. A descriptive analysis technique was used for analysis of the data gathered through individual interviews, whereas a content analysis technique was utilized for the analysis of the data obtained through focus group interviews. As a result, it was seen that a number of shortcomings and problems in the Current Assessment Model could be ironed out thanks to the Proposed Assessment Model. Furthermore, it was specified that the Proposed Model is a satisfactory model that fulfills the needs within the scope of the assessment practices of the pre-school curriculum, but should be improved so that it can provide sufficient data for the exploration of students’ needs and abilitiesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul öncesi eğitim programıen_US
dc.subjectOkul öncesi gelişimen_US
dc.subjectÖlçme-değerlendirme modelien_US
dc.subjectPre-school curriculumen_US
dc.subjectPre-school developmenten_US
dc.subjectAssessment modelen_US
dc.titleOkul Öncesi Öğrencilerinin Programın Kazanımlarına Ulaşma Durumlarının Değerlendirilmesine İlişkin Bir Model Önerisien_US
dc.title.alternativeA Model Proposal to Assess Pre-School Students’ Level of Achieving the Learning Standardsen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0003-4896-9577en_US
dc.authorid0000-0003-4527-9343en_US
dc.authorid0000-0002-5458-8538en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record