Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÖkmen, Burcu
dc.contributor.authorŞahin, Şeyma
dc.contributor.authorBoyacı, Zeynep
dc.contributor.authorKılıç, Abdurrahman
dc.date.accessioned2020-04-13T13:36:02Z
dc.date.available2020-04-13T13:36:02Z
dc.date.issued2019-09-29
dc.identifier.citationÖkmen, B., Şahin, Ş., Boyacı, Z., & Kılıç, A. (2019). Rekabete dayalı eğitim anlayışı bağlamında bilgi yarışmalarına bakış. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 15(3), 253-266.en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17244/eku.441169
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/2143
dc.descriptionÖkmen, Burcu / Şahin, Şeyma / Boyacı, Zeynep / Kılıç, Abdurrahman, (Sosyal Bilimler Enstitüsü, Düzce Üniversitesi, Düzce, Türkiye)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, rekabete dayalı eğitim anlayışı bağlamında yapılan bir bilgi yarışmasının öğrenciler üzerine etkilerini ortaya koymaktır. Betimsel tarama yöntemi kullanılan bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden bütüncül tek durum çalışması deseni benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Düzce ilinde yer alan bir ortaokulun 5-A ve 5-B sınıflarında eğitim gören 44 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak gözlem ve doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmada incelenen dokümanlar, bilgi yarışması öncesinde ve sonrasında öğrencilerin bu uygulama hakkındaki duygu ve düşüncelerini belirttikleri metinlerdir. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonunda; yarışma öncesi öğrencilerin büyük bir kısmının yarışma yapılacağı için kendilerini heyecanlı/mutlu hissettikleri ve yarışma yapılacağından memnun oldukları görülmüştür. Ayrıca yarışma öncesinde öğrencilerin bir kısmının yapılacak olan yarışmanın öğrenmelerine katkı sağlayacağını düşündükleri görülmektedir. Bununla birlikte öğrencilerin bir kısmının yarışmaya katılamamaktan dolayı üzüntü yaşadıkları, bazı öğrencilerin de streslendiği, tedirgin olduğu ve korktuğu belirlenmiştir. Yarışma öncesinde öğrencilerin çok büyük bir kısmının “öğrenme” olgusu yerine “kazanmak” ve “rekabet” olgularına odaklandıkları görülmüştür. Yarışma öncesinde yarışma hakkında genel olarak olumlu görüşlere sahip olan öğrencilerin çok büyük bir kısmının yarışma sonrasında olumsuz yönde fikir değiştirdikleri, yarışmayı kaybeden öğrencilerin bir kısmında da hırs/intikam duygularının oluştuğu belirlenmiştir. Yarışma sonrasında hem yarışmayı kaybeden öğrencilerin hem de yarışmayı kazanan öğrencilerin üzüldükleri görülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre rekabetin, kazanan ve kaybedenin olmadığı, herkesin kazandığı ve öğrendiği eğlenceli eğitim ortamlarının düzenlenmesi önerilmiştiren_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the effects on students of a knowledge competition as a part of competitive education approach. A case study using qualitative research methods was adopted. The working group of this study consisted of a total of 44 students, 15 male and 29 female, having education in the 5th grades of a secondary school. Observation and documents were used as a method of data collection. The documents investigated in this study were the letters written by the students to indicate their feelings before and after the knowledge competition. A descriptive analysis method was used while analysing the data. As a result of this study it emerged that at the beginning of the competition, most of the students stated that they felt excited and happy to compete and they were happy that the competition was done. It was also seen that at the beginning of the competition, a great number of students were focused on "winning" and "competition" instead of "learning”. After the competition, it was seen that most of the students who had generally positive opinions about the competition before the competition changed their opinions negatively and some of the students had feelings like ambition and revenge because of losing the competition. According to the results of the research, some suggestions were developed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgi yarışmasıen_US
dc.subjectİşbirlikli eğitimen_US
dc.subjectKüçük çalışma gruplarıen_US
dc.subjectRekabeten_US
dc.subjectYarışmaya dayalı eğitimen_US
dc.subjectCompetitive approach to educationen_US
dc.subjectCooperative educationen_US
dc.subjectKnowledge competitionen_US
dc.subjectRevengeen_US
dc.titleRekabete Dayalı Eğitim Anlayışı Bağlamında Bilgi Yarışmalarına Bakışen_US
dc.title.alternativeA View of Knowledge Competitions in the Context of a Competitive Approach to Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-0296-0078en_US
dc.authorid0000-0003-1727-4772en_US
dc.authorid0000-0001-5278-9822en_US
dc.authorid0000-0002-2704-2951en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record