dc.contributor.author | Erdem-Kara, Başak | |
dc.contributor.author | Tat, Osman | |
dc.date.accessioned | 2020-04-09T17:45:18Z | |
dc.date.available | 2020-04-09T17:45:18Z | |
dc.date.issued | 2019-06 | |
dc.identifier.citation | Erdem-Kara, B., ve Tat, O. (2019). Eğitim kaynaklarının kullanım etkinliği üzerine bir uluslararası karşılaştırma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 15(2), 153-170. | en_US |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17244/eku.478617 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/2139 | |
dc.description | Erdem-Kara, Başak ; Tat, Osman, (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye) | en_US |
dc.description.abstract | İlk olarak 2003 yılında uygulanan ve sonraki her üç yılda bir tekrarlanan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) sonuçları öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerinin ülkeler arasında karşılaştırılmasında, eğitim politikalarının belirlenmesinde ve eğitim sistemlerinin güçlü ve zayıf yönlerinin ortaya konmasında kullanılan oldukça kapsamlı göstergelerdir. Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı’nda öğrencilerin farkı alanlara ilişkin performansları ölçülürken aynı zamanda katılımcı ülkelerin eğitimini etkileyen alt yapı ve insan kaynakları gibi birçok girdiye ait veri de toplanmaktadır. Bu çalışmada, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı’nın son üç dönemine göre Türkiye’nin, eğitim kaynaklarını etkin kullanımı bakımından Ekonomik Kalkınma ve İş birliği Örgütü (OECD) üyeleri içerisindeki konumu, etkinlik oranının yıllar içerisindeki değişimi veri zarflama analizi yardımı ile incelenmiştir. Ayrıca Türkiye’nin hangi girdilerde nasıl bir değişikliğe gitmesi gerektiği incelenmiştir. Araştırmada Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı’nın 2009, 2012 ve 2015 dönemlerine katılan OECD ülkelerinin öğrenci test sonuçları ve okul anketi verileri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Türkiye’nin her üç dönemde de kaynaklarını etkin kullanamadığı ve etkin kullanma oranının genel OECD ortalamasının belirgin bir biçimde altında olduğu belirlenmiştir. Ayrıca Türkiye’nin etkinlik oranının 2015 uygulamasında oldukça düştüğü tespit edilmiştir. Her üç dönem için de Türkiye’nin öğrenci/öğretmen oranını düşürmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The Programme for International Student Assessment (PISA) was conducted first in 2003 and has been repeated in each following three-year period. The result of the programme is one of the most extensive indicators that is used in international comparison of students in terms of skills and knowledge, determination of direction of educational policy and in detection of weak and adequate aspects of educational systems. The program does not only aim to evaluate the performance of students in various fields but also gather data about factors affecting educational systems like human resources or background variables across countries. In this research, the authors aim to investigate the position of Turkey in relation to the OECD countries in terms of effective use of resources in the last three cycles of The Programme for International Student Assessment and the change of the efficiency rate in those cycles. The data of this study consist of student performance results in mathematics tests and four school questionnaire variables in the last three study cycles. It is detected that Turkey could not benefit from its resources efficiently in any cycle and the average efficiency rate is significantly below the OECD average. Another prominent finding of this research according to all three cycles is that Turkey should decrease the student/teacher ratio to be an efficient country member | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kaynak | en_US |
dc.subject | OECD | en_US |
dc.subject | PISA | en_US |
dc.subject | Veri zarflama | en_US |
dc.subject | Verimlilik | en_US |
dc.subject | Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı | en_US |
dc.subject | Ekonomik Kalkınma ve İş birliği Örgütü | en_US |
dc.subject | Eğitim kaynakları | en_US |
dc.subject | Türkiye | en_US |
dc.subject | Eğitim politikaları | en_US |
dc.subject | Data envelopment analysis | en_US |
dc.subject | Efficiency | en_US |
dc.subject | Resource | en_US |
dc.subject | The Programme for International Student Assessment | en_US |
dc.subject | Organisation for Economic Co-operation and Development | en_US |
dc.subject | Educational Resources | en_US |
dc.subject | Turkey | en_US |
dc.subject | Educational policy | en_US |
dc.title | Eğitim Kaynaklarının Kullanım Etkinliği Üzerine Bir Uluslararası Karşılaştırma | en_US |
dc.title.alternative | An International Comparison on Efficiency in Use of Educational Resources | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-3066-2892 | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-2950-9647 | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |