dc.contributor.author | Ergüleç, Funda | |
dc.contributor.author | Kiremit, Rahime Filiz | |
dc.date.accessioned | 2020-04-09T17:05:31Z | |
dc.date.available | 2020-04-09T17:05:31Z | |
dc.date.issued | 2019-03 | |
dc.identifier.citation | Ergüleç, F., & Kiremit, R. F. (2019). Tablet bilgisayarların okul öncesi dönemde resim çiziminde kullanılması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 15(1), 17-36. | en_US |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17244/eku.447167 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/2136 | |
dc.description | Ergüleç, Funda, (Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü, Eğitim Fakültesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye)
Kiremit, Rahime Filiz, (Temel Eğitim Bölümü, Ereğli Eğitim Fakültesi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya, Türkiye) | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı tablet bilgisayarların okul öncesi dönemde resim çizmek gibi çocukların gelişimlerini destekleyen etkinliklerde kullanılabilirliğini belirlemektir. Araştırmaya Konya ilinde yer alan özel bir okulun anasınıfına giden 3-6 yaş arası 44 (25 kız, 19 erkek) çocuk, aileleri ve öğretmenleri dahil edilmiştir. Ailelere veli bilgi formları dağıtılarak, evde bulunan teknolojik aletler, çocukların bu teknolojileri ne kadar ve ne şekilde kullandıkları gibi sorular sorulmuştur. Çalışmanın ilk aşamasında, çocuklardan kendi portrelerini bir kağıda çizmeleri istenmiştir. İkinci aşamasında çocuklara gerekli eğitimler verilerek ve uygun ortam sağlanarak çocuklardan yine kendi portrelerini tablet kalemi yardımı ile çizmeleri istenmiştir. Çizimler sonunda çocuklarla birebir görüşmeler yapılmış ve tablet bilgisayarlarla çizdikleri resimler hakkında görüşleri alınmıştır. Daha sonra çocukların resimleri öğretmenlere gösterilmiş ve çocukların çizdikleri her iki resmi karşılaştırmaları istenmiştir. Bu görüşmeler sırasında öğretmenlere teknoloji ve tablet bilgisayarlar hakkında görüşleri alınmak üzere sorular sorulmuştur. Araştırmada nitel araştırma yöntem ve teknikleri kullanılmıştır. Araştırma verileri veli bilgi formları, uygulama esnasındaki gözlemler ve video kayıtları, öğrenci görüşmeleri, öğretmen görüşleri şeklinde toplanmış ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, tablet bilgisayarların eğitimde kullanılabilir olduğu, çocukların tablet bilgisayarların kullanımı konusunda ilgili ve meraklı oldukları, çocukların tablet bilgisayarlar ile yaptıkları resimlerin geleneksel yöntemle yaptıkları resimlerden daha yaratıcı, detaylı ve renkli olduğu ve tabletteki çizim alanını daha verimli kullandıkları tespit edilmiştir. Araştırmanın bulgularına dayalı olarak, velilere ve öğretmenlere yönelik etkili ve verimli teknoloji kullanımı konusunda eğitimler verilmesi ve çocukların gelişen teknolojiye uyum sağlamaları için sınıflarda teknolojinin doğru ve verimli bir şekilde kullanımının arttırılması önerilmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to explore the viability of tablet computers in early childhood education for activities that support children’s developmental process. A total of 44 three to six-year-old children, their parents, and teachers participated in the study. A parent background survey was distributed and data was collected about the patterns of children’s technology use at home. In the first phase of the study, the children were asked to draw their self-portraits in a traditional way with paper-and-pencil. In the second phase, the children were asked to draw their self-portraits on tablet computer with a stylus. At the end of the drawing sessions, the children were interviewed and questions were asked about their drawings. Then, children’s classroom teachers were asked to compare the quality of drawings produced on the tablet with those produced in traditional way. The study was designed and analyzed using qualitative methods and techniques, specifically content analysis. The data included a parent background survey, observations and video recordings during the drawing sessions, student interviews, and teacher focus group. The study found the drawings on tablet computers to be more creative, detailed, and colorful and drawing spaces on tablet computers were used more efficiently than a paper space. The children were interested and persisted in learning with this new technology. The stylus-interfaced technology appears to be a viable tool in early childhood education for activities that support children’s developmental process. It is suggested that trainings on effective and efficient use of technology can be provided for parents and teachers and the use of technology in a careful and efficient manner should be increased in the classroom in order for the children to adapt to the developing technology | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitimde teknoloji kullanımı | en_US |
dc.subject | Erken çocukluk eğitimi | en_US |
dc.subject | Okul öncesinde resim | en_US |
dc.subject | Okul öncesinde tablet bilgisayar kullanımı | en_US |
dc.subject | Drawing in preschool | en_US |
dc.subject | Early-childhood education | en_US |
dc.subject | Educational technology | en_US |
dc.subject | Use of tablet computers in early-childhood education | en_US |
dc.title | Tablet Bilgisayarların Okul Öncesi Dönemde Resim Çiziminde Kullanılması | en_US |
dc.title.alternative | Exploring the Use of Tablet Computers for Drawing Activities in Early-Childhood Education | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-7236-7894 | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-2418-1515 | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |