Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorSevinç, Gülşah
dc.contributor.authorŞener-Kılınç, Tülin
dc.date.accessioned2020-03-04T07:25:13Z
dc.date.available2020-03-04T07:25:13Z
dc.date.issued2018-09
dc.identifier.citationSevinç, G. ve Şener-Kılınç, T. (2018). Güvenli bağlanma düzeyi ve benlik kurguları ile üniversiteye yeni başlayan öğrencilerin uyumu arasındaki ilişki. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(3), 306-324.en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17244/eku.377465
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/2120
dc.descriptionSevinç, Gülşah, (Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara Üniversitesi, Ankara, Türkiye) Şener-Kılınç, Tülin, (Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bölümü, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara Üniversitesi, Ankara, Türkiye)en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, üniversiteye yeni başlayan öğrencilerin anne, baba ve akranlarına bağlanma düzeyleri, toplulukçu-ilişkisel-bireyci benlik kurguları ve üniversiteye uyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca cinsiyet, yaşanılan şehir, aile ile yaşama durumu, anne ve babanın eğitim düzeyi ile üniversiteye uyum düzeyi arasındaki ilişki ele alınmıştır. Anneye ve babaya bağlanma düzeyleri ile anne-babanın eğitim düzeyleri arasındaki ilişkinin yanı sıra anne, baba ve akrana güvenli bağlanma düzeyi ile benlik kurgularının cinsiyete göre farklılaşma gösterip göstermediği de analize dahil edilmiştir. Çalışma grubunu, 183’ü kız, 69’u erkek olmak üzere toplam 252 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Ebeveyne ve Akrana Bağlanma Ölçeği (EABÖ), İlişkisel Toplulukçu Bireyci Benlik Ölçeği (İTBBÖ) ve Üniversite Yaşamı Ölçeği (ÜYÖ) uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler araştırma sorularının cevaplanmasına yönelik olarak SPSS kullanılarak gerçekleştirilen standart çoklu doğrusal regresyon ve t-testi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucuna göre anneye ve akranlara güvenli bağlanma düzeyi ile üniversiteye uyum arasında anlamlı bir ilişki vardır. Ayrıca ilişkisel ve toplulukçu benlik kurgusu ile üniversite uyumu arasında anlamlı düzeyde bir ilişki varken, bireyci benlik kurgusu ile üniversiteye uyum arasında bir ilişki çıkmamıştır. Annenin eğitim düzeyi anne ile bağlanmada herhangi bir önem taşımazken babanın eğitim düzeyi babaya güvenli bağlanma aşamasında önemli bir etkiye sahiptir.en_US
dc.description.abstractThis study examines the correlation between attachment security both with parents and peers, self-construals – collectivist, relational and individualist- and level of university adjustment of students in the first year. The correlation between gender, city of residence, the state of living with parents, maternal and paternal educational level and university adjustment has been analyzed as well. The correlation between the maternal and paternal attachment and the education levels of parents has also been considered. The attachment levels and self-construals have been analyzed to the extent that they differed depending on the gender, as well. The participants of the research consisted of 252 university students (183 female, 69 male). The Inventory of Parent and Peer Attachment (IPPA), Relational, Individual and Collective Self Aspects (RIC) Scale and University Life Scale (ULS) were used for data collection. The data was analyzed with Multiple regression analysis and ttest. The results indicate that there is a significant correlation between attachment to mother and peers, and university adjustment. As for the self-construals, there is a significant correlation between the relational and collective self, and university adjustment. There is no correlation between the individualist self-construal and university adjustment. Whereas the maternal education level does not have an impact on maternal attachment, paternal educational level has a significant impact on paternal attachment security.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÜniversiteye uyumen_US
dc.subjectBağlanmaen_US
dc.subjectBenlik kurgusuen_US
dc.subjectToplulukçuen_US
dc.subjectİlişkiselen_US
dc.subjectBireycien_US
dc.subjectUniversity adjustmenten_US
dc.subjectAttachmenten_US
dc.subjectSelfconstrualen_US
dc.subjectCollectivisten_US
dc.subjectRelationalen_US
dc.subjectIndividualisten_US
dc.titleGüvenli Bağlanma Düzeyi ve Benlik Kurguları İle Üniversiteye Yeni Başlayan Öğrencilerin Uyumu Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeThe Relationship Between Attachment Security, Self-Construals and University Adjustment of Freshmenen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0003-3623-8830en_US
dc.authorid0000-0002-6190-5423en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record