dc.contributor.author | Özkan, Mustafa | |
dc.contributor.author | Bal, Ayten Pınar | |
dc.date.accessioned | 2018-07-20T13:14:22Z | |
dc.date.available | 2018-07-20T13:14:22Z | |
dc.date.issued | 2018-03 | |
dc.identifier.citation | Özkan, M., & Bal, A. P. (2018). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin kavram yanılgıları hakkında öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(1), 81-106. | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-9496 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/1884 | |
dc.description.abstract | Bu makalede yedinci sınıf öğrencilerinin çokgenler ve özel dörtgenlerde, muhtemel yapabilecekleri kavram yanılgıları, öğretmenlerce değerlendirilmiş ve çözüm önerileri araştırılmıştır. Araştırmada 2013-2014 eğitim-öğretim yıllarında görev alan öğretmenler seçilmiştir. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örneklem yöntemlerinden, maksimum çeşitlilik örneklemesine gidilmiştir. Öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla nitel verilerden yararlanılarak, içerik analizi yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; öğrencilerin genellikle prototip şekillere bağlı kaldığı, bunun sebebi olarak da ders esnasında anlatımında aynı tip örneklere yer verildiği belirtilmiştir. Ayrıca özel dörtgenlerin sadece adları ile sınırlandırıldığı, özellik itibarı ile başka bir şekil olamayacağı öğretmenlerce ifade edilmiştir. Kavram yanılgılarının ortadan kaldırılabilmesi için ise; öğretmenler, ders esnasında hiyerarşik anlatım metodunun uygulanması önermişlerdir. | en_US |
dc.description.abstract | In this article, misconceptions that might be possibly made by seventh grade students on polygons and particular quadrilaterals were evaluated by the teachers and solution suggestions were sought for. For the research, teachers worked in 2013-2014 academic year were selected. When determining the study group, maximum diversity sampling was chosen instead of purposive sampling methods. Content analysis was carried out by using qualitative data in order to determine the teachers’ opinions. According to the results received; it was found out that the students were generally depended on prototype figures, and this stemmed from the examples of same type given during the lesson. Moreover, it was indicated by the teachers that particular quadrilaterals were limited to their names only, and that they could not become any other figure in terms of their characteristics. In order to remove the misconceptions, teachers suggested the execution of hierarchical teaching method during the lesson. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çokgenler | en_US |
dc.subject | özel dörtgenler | en_US |
dc.subject | kavram yanılgısı | en_US |
dc.subject | öğretmen görüşleri | en_US |
dc.subject | öneriler | en_US |
dc.subject | geometri | en_US |
dc.subject | matematik eğitimi | en_US |
dc.subject | Polygons | en_US |
dc.subject | particular quadrilaterals | en_US |
dc.subject | misconception | en_US |
dc.subject | teachers’ opinions | en_US |
dc.subject | suggestions | en_US |
dc.subject | geometry | en_US |
dc.subject | mathematics education | en_US |
dc.title | İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Kavram Yanılgıları Hakkında Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | The Analysis of Teacher Views on 7th Grade Students’ Mistakes and Misconceptions | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | 102527 | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |